Google отвори достъпа до AI чатбота Bard

Първите тестове с Bard показват високо ниво на адекватност на AI чатбота
(снимка: CC0 Public Domain)

Google осигури ограничен достъп до своя AI чатбот Bard. Това е важна стъпка в пътя на компанията да заеме лидерството в надпреварата с изкуствен интелект, където основният конкурент засега е Microsoft.

Първоначално Bard ще бъде достъпен за избрани потребители в САЩ и Обединеното кралство от списъка с чакащи на bard.google.com. Разширяването на аудиторията на чатбота ще бъде бавно, отбелязва Google, но не уточнява кога точно ще отвори достъпа за всички потребители.

Подобно на ChatGPT на OpenAI и чатбота в търсачката Bing на Microsoft, Bard на Google кани потребителите да задават въпроси за всяка тема в полето за въвеждане на текст. Като се има предвид добре документираната склонност на тези ботове да измислят информация, Google подчертава, че Bard не е заместител на търсачката, а по-скоро допълнение към търсенето.

„Запознайте се с Бард, вашият креативен и полезен помощник, за да разширите въображението си, да увеличите производителността си и да оживите идеите си”, пише Google на страницата на бота. Ръководителите на проекта описват Bard като „ранен експеримент, предназначен да помогне на хората да бъдат по-продуктивни, да ускорят идеите си и да разпалят любопитството си”.

Както при ChatGPT и Bing, под основното текстово поле има също забележим отказ от отговорност, който предупреждава потребителите, че „Bard може да показва информация, която е неточна или обидна и не представлява възгледите на Google”.

В демонстрация за The Verge чатботът Bard успя да отговори бързо и плавно на редица често срещани запитвания, като предложи обикновени съвети как да накарате дете да отиде на боулинг („Вземете го на боулинг”) и препоръча списък с популярни филми за обир („Италиански грабеж” и др). Bard генерира три отговора за всяка потребителска заявка, въпреки че разликите в съдържанието са минимални, а под всеки отговор има бутон „Google It”.

Опитът да се получи фактическа информация от Bard обаче е неуспешен. Ботът не дава правилни отговори на трудния въпрос за максималното зареждане на определена пералня, а вместо това извежда три различни, но неправилни отговора. Повтарянето на заявката не осигурява правилната информация.

„Това е добър пример – очевидно невронната мрежа халюцинира за максимално натоварване”, казва Ели Колинс от Google по време на демонстрацията. „Има няколко числа, свързани с тази заявка, така че понякога ботът разбира контекста и дава правилния отговор, а понякога прави грешка. Това е една от причините Bard да е ранен експеримент”.

Освен това чатботът на Google, подобно на своите конкуренти в лицето на ChatGPT и Bing, понякога дава двусмислени отговори, макар и в повечето случаи да е адекватен на трудните въпроси. Като цяло чатботът показва своята ефективност в комуникацията и тъй като Google ще предоставя достъп до Bard на все по-голям брой потребители, този колективен стрес тест ще идентифицира по-добре възможностите и ще добави ограничения към системата.

На този етап може да се каже, че Bard е по-бърз от конкуренцията и изглежда има същите потенциално широки възможности. Например, той може да генерира програмен код. Но Bard няма добре дефинирани бележки под линия, подобни на Bing, които според Google се появяват само когато се цитира директно източник – например новинарска статия. Като цяло, Bard изглежда по-сдържан в отговорите си.

Коментар