Генеративните AI системи започнаха да отнемат работните места на художници на игри в Китай. С помощта на изкуствения интелект, който генерира изображения, двама души потенциално могат да свършат работата, която доскоро се вършеше от десетима.
С пускането на невронни мрежи като DALL-E 2, Midjourney и Stable Diffusion през 2022 г., потребителите започнаха лесно да създават чертежи по текстови описания. А през последните няколко месеца китайските компании за видеоигри – от технологични гиганти до независими разработчици – внедриха тези програми в проектирането и създаването на герои, фонове и рекламни материали.
Големи китайски технологични компании като Tencent и NetEase от години се опитват да намалят разходите за разработка на AI игри, отбелязва Rest of World. През март тази година приключенската игра Naraka: Bladepoint на NetEase въведе временна функция, която позволява на играчите да създават нови „скинове“ на аватари, използвайки собствена програма с изкуствен интелект на компанията.
Китайският пазар на работници за игри беше разбит, след като през 2021 г. правителството замрази лицензирането за няколко месеца, оставяйки хиляди разработчици без работа. През последната година броят на работните места на илюстраторите е намалял с около 70% – не само поради натиска на регулаторите и забавящата се икономика, но и заради бума на изкуствения интелект.
Джефри Динг, доцент от университета “Джордж Вашингтон”, който изучава развитието на AI в Китай, смята, че напредъкът на изкуственият интелект може да увеличи конкуренцията и да създаде нови възможности, но също така може да намали широкия диапазон от работни места, които в момента се заемат от хора с компютри.
Според него, реалността може да се окаже такава, в която AI ще измести много работници, не само художници, но също адвокати и хора, ангажирани с писателски услуги.
Китайското правителство предприема стъпки за регулиране на изкуствения интелект. През януари местният орган за надзор на интернет въведе нов закон, изискващ от генераторите на дълбоки фалшификати да етикетират ясно съдържание, което може да подведе обществеността.
Този месец регулаторът публикува законопроект, прилагащ същото правило към генерирани с изкуствен интелект изображения и видеоклипове, добавяйки, че AI трябва да зачита авторските права.