Швеция се очертава като първата страна в света, която изгражда високотехнологичен път с възможност да зареждане на батериите на електрически превозни средства в движение.
Вече е избран 21-километров постоянен участък от междуградско трасе , който ще бъде оборудван с технология за динамично презареждане на тяговите батерии на електрически превозни средства (EV) в движение.
Очаква се иновацията да намали капацитета на тяговите батерии със 70%, съобщи Electrek в репортаж за проекта. Това може да стимулира растежа на парка от EV, които продължават да страдат от сравнително кратък пробег.
В Швеция вече има четири експериментални участъка със система за динамично презареждане на електрически превозни средства. Но сега се разгръща мащабен проект, какъвто няма на други места по света – Франция, Италия и други страни провеждат само експерименти.
Реализацията на подобни проекти е възпрепятствана от високата им цена. Например, израелската технология с валцоване на индуктори в асфалт и бетон за безжично зареждане на батериите на EV предполага разходи от $650 000 на км, а шведската система Scania AB е още по-скъпа – до $2,5 милиона за км електрифицирана магистрала.
Управлението на мащабния проект в Швеция е поверено на местната транспортна администрация (Trafikverket). В момента тече търг за изпълнител на проекта. Все още не е избрана конкретна технология за зареждане, но се очаква електрифицираният път да влезе в експлоатация през 2025 г.
Администрацията обмисля всякакви варианти – от жични до безжични. Това могат да бъдат надземни кабели като трамвайните, релси като в метрото, където електричеството се предава през токоприемник под дъното на вагона, или индуктори за безжично предаване на енергия, монтирани в коловоза.
Електрифицираното трасе ще бъде част от магистрала E20 между Халсберг и Йоребру. Тя минава между Стокхолм на север, Гьотеборг и Малмьо на юг и е умишлено избрана, защото е натоварен търговски транспортен коридор. Има и необходимите източници на енергия.
Лудлуд тихо да не те чуят мазньовците и герберастите че туквун пак взема властта и краденето продължава
Е нашите пътища като са по 4 милиона на КМ какво да кажем 😀 и издържат само няколко години и пак наново 4 милиончета то е трагично с тези Бойкови цени на пътищата ако бяха вложени правилно вече цяла България трябваше да е със най модерните пътища в света за EV автомобили.