Хибридният модел на работа е тук, за да остане, като част от седмицата преминава у дома и част – в офиса. Всъщност това вече е “нормалното” за милиони работници в цяла Европа, потвърди ново проучване на японската технологична компания Brother, проведено на Стария континент.
Оказва се, че хибридните работни места в Linkedln привличат 2,6 пъти повече преглеждания и почти 3 пъти повече кандидати в сравнение с позициите, които изискват постоянно присъствие в офиса. Това показва, че ако компаниите искат да бъдат конкурентоспособни на пазара на труда, трябва да възприемат дистанционната работа или поне да бъдат гъвкави, където е възможно.
Две трети (66%) от анкетираните европейци работят хибридно или предимно от вкъщи. Това е с 6% повече от предишно проучване на Brother, което показва повишаване на приемането на този модел. Секторите, които са най-отворени към комбинирането на домашна и офис работа, са ИТ и комуникации, финанси, професионални услуги и инженерство.
След съпоставяне на резултатите от проучването, Brother дава няколко предложения на компаниите как да приемат по-нататъшно обучение в своите екипи:
1. Осигурете правилното оборудване
За служителите е важно да имат подходящо оборудване, когато работят от вкъщи. Това е една от най-честите причини, поради които 58% от респондентите оценяват като “отличен” или “добър” начина, по който компаниите им са се адаптирали.
Обратно, мнозина заявяват, че времето и разходите, които са направили, за да се оборудват у дома, са били негативно преживяване за тях. Същевременно някои от анкетираните съобщават, че не е било възможно да предложат същото ниво на оборудване, каквото използват в офиса, а това е затруднило изпълнението на работните им задачи от вкъщи.
Еднаквият стандарт на техническо оборудване – без значение дали работите от дома или от офиса – е от ключово значение, за да се гарантира, че изпълнението винаги ще бъде със същото качество, подчертава Brother. Ето защо е жизненоважно бизнесът да осигури на екипите си най-добрите решения за работа в домашни условия, включително принтери за домашен офис, скенери, решения за етикетиране и услуги за управление на печата.
2. Създайте политика за работа от вкъщи
Според проучването, над половината (51%) заявяват, че компанията им има официална гъвкава работна политика. Важно е да включите това в списъка със задачи, ако още не сте го направили, съветват авторите на доклада.
Наличието на официална политика задава очаквания и е интересно да се види, че повече от половината бизнеси я приемат сериозно. Проучването показва, че хората в ИТ и комуникациите, финансите и производството е най-вероятно да имат официална гъвкава работна политика, особено в Германия. Анкетираните във Франция са най-малко склонни да заявят, че техният бизнес има официална гъвкава/хибридна работна политика.
Така че има още какво да се направи, особено след като някои участници в проучването смятат, че е размита границата между домашния и работния живот.
3. Отбелязвайте позитивите
Има много положителни резултати от хибридната работа и те трябва да бъдат съобщени на екипа заедно с всяка промяна в политиката. Brother отбелязва, че положителните резултати са се запазили същите от последното им проучване, а това показва устойчива тенденция.
Например, работниците в Испания, Франция, Италия и Германия са единодушни, че най-голямата полза е по-малкото време и пари, изразходвани за пътуване до работното място. На второ място те поставят по-добрия баланс между работа и личен живот и гъвкавото работно време.
Сред другите позитиви са повишаването на производителността, по-малкото разсейване и повече време за семейството.
4. Направете офиса страхотно пространство за сътрудничество
Ако екипът работи в хибридна обстановка, е важно през дните в офиса хората да прекарват възможно най-много време заедно, тъй като “липсата на взаимодействие с колеги и клиенти” се определя като отрицателна в проучването. Разбира се, това зависи от различни графици и работата от вкъщи, но наличието на поне един ден в седмицата за общуване лице в лице е добра отправна точка.
Понякога просто не е възможно да се предложи хибридна работа. 29% от респондентите съобщават, че все още работят в офиса, особено доставчици на услуги в публичната сфера, здравеопазването и търговията на дребно. Въпреки това, винаги има начини за подобряване на средата в офисa.