TechNews.bg
АктуалноАнализиКорпоративниНовини

Европейският бизнес инвестира все повече в генеративен AI

Дефицитът на таланти бави навлизането на генеративните алгоритми в бизнеса, разкри проучване (снимка: CC0 Public Domain)

Европейските предприятия увеличават инвестициите в иновации в областта на генеративния изкуствен интелект (AI) и това се случва с все по-бърз темп. Причината е, че фирмите се опитват да догонят бизнесите, базирани в САЩ, сочи ново проучване.

Генеративният AI доминира в технологичните бюджети на европейските компании, показват данните от глобално изследване, проведено от Accenture чрез допитване сред 2300 висши ръководители. 91% от предприятията на стария континент отделят значителен дял за генеративен AI тази година, в сравнение с 87% в САЩ. Освен това броят на патентите за AI  в Европа между 2016 г. и 2021 г. се е увеличил с 53%, показват резултатите.

Проучването разкрива още, че европейските страни изостават от САЩ по отношение на готовността си да „мащабират“ използването на генеративните алгоритми. Готовност за подобна стъпка имат 17% от фирмите – в сравнение с 30% от бизнесите отвъд Атлантическия океан.

Предизвикателства


Някои от най-големите предизвикателства за организациите в Европа и САЩ са правилните стратегии за данни и изграждането на т. нар. дигитално ядро, показва анализът. Въпреки това има и още по-голямо предизвикателство в Европа и това е наличието на подходящите таланти. 42% от запитаните посочват липсата на подходящи специалисти като основно затруднение, в сравнение с 34% в САЩ.

За да се справят със ситуацията, европейските компании са ускорили инвестициите си в обучение на персонала да използва генеративни AI инструменти в ежедневната си работа. 66% въвеждат специфично обучение за генеративни AI през 2023 г., а 49% предлагат обучение на работното място за служителите, които използват технологията, според констатациите.

Иновации от AI поколение

Бизнесът в Европа планира да увеличи още повече бюджетите си за инвестиции в генеративни алгоритми през следващите две години. Според анкетата, 94% очакват, че ще отделят значителна или сериозна част от своите технологични бюджети за този тип технология  – в сравнение с 91% в Северна Америка.

„Тъй като 40% от всички работни часове ще бъдат повлияни от големите езикови модели като ChatGPT, вече е ясно каква стойност има тази технология за бизнеса, служителите и клиентите“, коментира Жан-Марк Олание, главен изпълнителен директор на Accenture Europe. „Европейските компании набират скорост  в надпреварата на терена на генеративните AI, като иновациите от т. нар. „AI поколение“ отбелязват най-бързия си темп на растеж досега“.


Силно цифрово ядро

По думите на Олание, за да извлече действителна стойност от генеративния AI, бизнесът се нуждае от силно цифрово ядро от облак и данни, като същевременно си гарантира, че то се прилага отговорно. Това обаче отнема време.

Много европейски компании все още са в процес на изграждане на своята основа от подходящите данни, което означава, че за момента е рано за експериментиране с генеративните AI. Това е проблем, на който трябва да се обърне внимание, според анализа.

Инвестициите в генеративни AI в бизнеса не може да са готова, самостоятелна технологична стратегия, отделна от останалите технологични процеси и политики. „Става въпрос за преоткриване на бизнеса, за поставяне на дигиталното в центъра на вниманието и проектиране на преднамерена и холистична стратегия за иновации“, обобщава Олание.

още от категорията

Популярните LLM са опасно податливи на итеративни атаки

TechNews.bg

Microsoft: никаква еротика при чатботовете!

TechNews.bg

Забравете традиционното SEO! Добре дошли в света на оптимизацията за GenAI

TechNews.bg

SaaS платформа на Progress осигурява достъпен AI за бизнеса

TechNews.bg

Изкуственият разум „изяжда хляба“ на неопитните

TechNews.bg

Почти всички пилотни проекти на GenAI се провалят

TechNews.bg

Коментари