TechNews.bg
Водещи новиниКорпоративниМениджмънтНовини

Джейми Даймън: AI e въздействащ като електричеството

Последствията от изкуствения интелект ще бъдат изключителни, смята Джейми Даймън, CEO на JPMorgan Chase (снимка: JPMorgan Chase)

Изкуственият интелект ще има дълбоко въздействие върху обществото, убеден е Джейми Даймън, главен изпълнителен директор и председател на JPMorgan Chase. В годишното си писмо до акционерите той избра AI като първа тема в своята актуализация на проблемите, пред които е изправена най-голямата американска банка по активи – преди геополитическите рискове, скорошните придобивания и регулаторните въпроси.


„Въпреки че не знаем пълния ефект или точната скорост, с която AI ще промени нашия бизнес – или как ще засегне обществото като цяло – ние сме напълно убедени, че последствията ще бъдат изключителни”, каза Даймън, цитиран от CNBC.

[related-posts]

Въздействието ще бъде „вероятно толкова трансформиращо, колкото някои от основните технологични изобретения от последните нeколкостотин години: помислете за печатната преса, парната машина, електричеството, компютрите и интернет”, пише той.

Писмото на Даймън, което се чете широко в света на бизнеса, поради статута му на един от най-успешните лидери във финансите, засяга голямо разнообразие от теми. CEO-то на JPMorgan Chase има опасения относно инфлационния натиск и повтори предупреждението си, че светът може да навлезе в най-рисковата ера в геополитиката след Втората световна война.


Но неговият фокус върху AI, споменат за първи път в годишното писмо на Даймън през 2017 г., се откроява. Технологията, която придоби известност, след като ChatGPT на OpenAI стана сензация в края на 2022 г., може да генерира човешки звучащи отговори на запитвания. Ентусиазмът към AI подхрани метеоритния възход на производителя на чипове Nvidia и помогна за издигането на някои технологични компании до нови висоти.

JPMorgan вече има повече от 2000 служители по изкуствен интелект и машинно обучение, както и специалисти по данни, работещи върху 400 приложения, включително откриване на измами, маркетинг и контрол на риска. Банката също така проучва използването на генеративен AI в софтуерното инженерство, обслужването на клиентите и начините за повишаване на производителността на служителите, каза Даймън.

Технологията в крайна сметка може да обхване всички около 310 000 служители на банката, като помогне на някои работници, докато замества други, и принуди компанията да преквалифицира служители за нови роли.

„С течение на времето очакваме, че използването на AI има потенциал да допълни почти всяка работа, както и да повлияе на състава на нашата работна сила”, каза Даймън. „Това може да съкрати определени категории длъжности или роли, но може да създаде други”, заключи мениджърът.

още от категорията

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Експеримент в образованието: AI във всички училища на Ел Салвадор

TechNews.bg

AI променя приоритетите в киберсигурността

TechNews.bg

Коментари