Viber обяви нови функции за бизнеса

България е един от ключовите пазари за Rakuten Viber, заяви Кристина Констандаче, главен директор по приходите в компанията (снимка: Rakuten Viber)

Нови функции на Viber позволяват ефективно и сигурно взаимодействие между българските компании и потребителите, съобщиха от разработчика на приложението на пресконференция в София.

Отчитайки факта, че все повече бизнеси използват приложения за съобщения и социални медии за комуникация с клиентите, Rakuten Viber обяви нови функции, като част от стратегията си за изграждане на „суперприложение”.

Целта на разработчика е да изгради надеждна екосистема за бизнеси от всякакъв мащаб – от малки и средни предприятия до големи корпорации с международна дейност.

Възможностите включват модерирани публични канали, официални бизнес акаунти, верифицирани от екипа на Viber, криптиране на високо ниво и процеси, сертифицирани и съобразени с международните и местните закони за защита на личните данни.

Специалните решения “Viber за бизнеса“ вече се прилагат от българските компании. През последната година средните месечни импресии за Viber Ads в България са нараснали с 23%, като част от целеви кампании за привличане на нови потребители, съобщиха от компанията.

В същото време, броят на бизнес съобщенията, използвани за директна, индивидуална комуникация с клиенти, се е увеличил с 27%. Сред тях промоционалните известия, като специални оферти, са нараснали с 11%, разговорите за поддръжка около продажбите – с 80%, а транзакционните съобщения, като потвърждения на поръчки и чувствителна информация – с 37%.

Rakuten Viber въвежда и решения за сигурни бизнес съобщения (Secure Rich Business Messaging), предназначени за индивидуална комуникация с клиенти. Те осигуряват високо ниво на сигурност за проверка на достоверността на потребителите и транзакциите.

В допълнение, Viber вече предлага Бизнес обаждания в България, които служат като „бизнес кол център в приложението”, достъпен за клиентите безплатно от всяка точка на света.

Макар че тези функции позволяват на компаниите да оптимизират работата си с клиентите, доверието им често се подкопава от кражби на самоличност и кибератаки. Бизнесите в България са особено уязвими от киберпрестъпления, като статистиките показват, че 57% от тях са обект на кибератаки поне веднъж месечно.

В отговор Viber дава на българските потребители и компании възможност да общуват помежду си в безопасно пространство. Приложението използва криптиране при пренос за комуникацията между потребителите и бизнеса, но и от-до за всички частни и групови чатове, както и за частни обаждания. Съобщенията никога не се съхраняват на сървърите на Viber, а връзките са защитени и се осъществяват само чрез HTTPS.

„Днес бизнесът е изправен пред натиска да изгражда, запазва и развива база от лоялни клиенти. С оглед бюджетните ограничения, наличието на рентабилна и лесна за използване платформа е от съществено значение за безопасната комуникация с клиентите”, каза Кристина Констандаче, главен директор по приходите в Rakuten Viber, и подчерта, че България е един от ключовите пазари за компанията.

Коментар