10% повече съобщения през Viber са изпратили българите през 2022 година, в сравнение с миналата, сочи статистика от разработчика на популярното приложение за комуникации.
Потребителите осезаемо предпочитат съобщенията пред обажданията, особено в груповите комуникации. Броят на груповите чатове също се повишава с 10% спрямо миналата година, заедно със 17% ръст в броя на участниците в различни групи.
Отбелязаният 50% ръст в броя на българските канали и общности през годината показва, че потребителите обръщат силно внимание на известия и новини, идващи от техните любими публични фигури и организации директно през приложението на Viber. Каналите остават предпочитана платформа за информиране на големи общности и ангажирането им с интерактивно съдържание, като анкети, гифове, филтри и стикери.
Viber внедри филтрите в платформата си преди повече от година и от тогава те са използвани повече от 1 милиард пъти. Наблюдавайки засилващата се тенденция към добавената реалност и визуалното съдържание, Viber вече дава възможност на брандове и организации да създават свои собствени филтри и стикери през приложението, за да подсилят репутацията и имиджа си.
71% от потребителите искат да имат удобен начин за комуникация с един бизнес. Затова все повече брандове се обръщат към Viber. Целта им е да подобрят връзката с аудиторията си, да създадат по-лесна комуникация с потребителите и да достигнат до тях по време на всяка стъпка от потребителското преживяване.
Освен активната употреба на филтри и стикери, бизнесите се възползват и от различни маркетинг решения, за да повишат своята видимост и да привлекат нови потребители. През 2022 г. средният брой на месечните рекламни импресии във Viber достигна впечатляващите 6 милиарда в глобален план, с почти 286 милиона импресии в България.
Най-успешните индустрии, които използват реклами във Viber, са: Здраве и фитнес с ръст от 440%, Забавление – 433%, Работа и образование – 238%, Финанси – 234%, Подаръци и подаръчни картички – 176%.
Брандовете показват все по-голям интерес към бизнес решения на Viber като инструмент за изграждане на силна връзка с потребителите в тяхното любимо приложение за комуникация. През 2022 г. Viber регистрира в България:
- 184 милиона изпратени съобщения през чатботове;
- 158% ръст в броя на нови профили за бизнес съобщения, в сравнение с 2021 г.
- Общо 61% ръст в получените бизнес съобщения.
През 2022 г. Viber предприе още една стъпка по пътя си на супер-приложение. Тази година компанията представи своите решения за сигурно и безопасно трансгранично плащане. Плащанията през Viber позволяват на потребителите да изпращат пари един на друг безплатно и със същата лекота, с която изпращат обикновени съобщения.
Първоначално услугата беше лансирана сред селектирана група от потребители в Гърция и Германия, но ще се разпространи в повече държави в близкото бъдеще, включително и в България. Опцията за плащания през Viber ще разшири добавената стойност и палитрата от функционалности на приложението.
Viber ще предприема още няколко големи стъпки по пътя си на супер-приложение през предстоящата година. Като начало, приложението ще даде на брандовете възможност да съхраняват цялата си бизнес информация, услуги и канали за комуникация във Viber на едно единствено мета-бизнес място, позволявайки на потребителите да намират лесно бизнесите, от които се нуждаят.
Друга голяма иновация е Бизнес чатове – папка, в която потребителите могат да съхраняват всички свои разговори с брандове. Потребителите и брандовете в България бяха първите в Европа, които получиха поглед зад кулисите на Бизнес чатове при лансирането на услугата в страната през септември 2022 г. Бизнес чатове дават възможност на потребителите да персонализират комуникацията си с брандове, а на брандовете – да получат повече видимост и да подобрят изживяването на своите потребители.