
Служителите, които се сприятелят с AI технологията, имат по-голям шанс да запазят работата си, казва шефът на Amazon – Анди Джеси (снимка: Amazon)
Всяка технологична революция води до големи структурни промени на пазара на труда. Въвеждането на изкуствения интелект не е изключение от това правило. Но как да се смекчат негативните ефекти от AI?
Анди Джеси, главният изпълнителен директор на гиганта в онлайн търговията Amazon, заяви, че разпространението на изкуствения интелект неизбежно ще намали броя на служителите на компанията. Но тези, които са готови да се “сприятелят” с технологиите, имат по-голям шанс да запазят работата си.
Във вътрешен бюлетин, с който разполага The Verge, шефът на компанията се обръща към служителите с изявление за неизбежността на намаляването на общия брой служители на Amazon през следващите години, поради разпространението на изкуствения интелект.
Според Джеси, тази тенденция ще бъде обусловена от „активното използване на изкуствен интелект в цялата компания”. С разширяване на използването на генеративен изкуствен интелект и свързаните с него агенти, характерът на работата на Amazon ще се промени.
„Ще се нуждаем от по-малко хора на определени позиции, които съществуват днес, но от повече хора на други позиции”, казва главният изпълнителен директор на интернет корпорацията.
Amazon вече е съкратила над 27 000 работни места от 2022 година досега, като най-големите загуби на персонал са в нейните подразделения за устройства, услуги и книги.
Компанията разработва или е пуснала на пазара над 1000 услуги и приложения, които използват изкуствен интелект, но това е само малка част от планирането внедряване на AI в бъдеще.
В обръщението си шефът на Amazon намеква на подчинените си, че най-голяма стойност за компанията в бъдеще ще имат онези служители, които са запознати с изкуствения интелект и които помагат за развитие на съответните възможности за „преоткриване на компанията”.
Оптимизирането на броя на служителите във връзка с въвеждането на функции на изкуствен интелект е често срещано явление в индустрията на информационните технологии като цяло, така че Amazon не е уникална в желанието си за реформи на базата на AI.
Джеф Безос от самото начало забогатя от робски труд. Имал е гараж и е разработил сайта си Amazon, наел е втори гараж, трети, четвърти и е започнал да наема обезсърчени безработни хора на работа като латиноамериканци и други имигранти, бедни американци от малки населени места и т.н. и е започнал да ги експлоатира. Всички знаем, че служителите му скачат през прозорците, когато осъзнаят в каква компания са се озовали. Трябва да му призная, че Безос е бескрупулен психопат. За него хората са заменими мравки и в момента е решил да се отърве от тях след като ги е изстискал докрай.
Трябва да си много голямо К-о-п-л-е и ич да не ти пука да казваш в прав текст такива неща на служителите си – “а, бе, да знаете, роби, до няколко години ще ви заробим още повече”. Къде остана корпоративното лицемерие и добрите обноски ? В Америка могат да те съкратят ей така без обещетение