Германският автомобилен гигант Volkswagen официално представи Golf GTI Edition 50. Това е най-мощният модел от серията досега, който излиза на пазара в чест на 50-годишнината на името GTI.
Първият модел Golf GTI беше пуснат през 1975 г., а трите букви означават Grand Touring Injection. Външният вид на новия автомобил като цяло повтаря GTI Clubsport, с някои разлики в детайлите, включително черна облицовка на долния ръб на вратите, стикер с логото 50 на спойлера и черна ауспухова тръба.
Новият автомобил е базиран на Golf 8,5-то поколение и е оборудван с подобрен 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор EA888, чиято мощност е увеличена до 321 к.с. с 420 Нм въртящ момент.
Благодарение на увеличената мощност, Edition 50 превъзхожда GTI Clubsport по отношение на показателите за ускорение: 0-100 км/ч отнема само 5,5 секунди (с 0,1 секунди по-бързо от последния модел); 0-200 км/ч отнема 16,9 секунди (с 0,4 секунди по-бързо). Максималната скорост остава ограничена до 270 км/ч.
Външният вид на Edition 50 като цяло повтаря GTI Clubsport, с някои дребни разлики
(снимка: Volkswagen)
Шасито на Edition 50 е значително адаптирано спрямо стандартния Golf GTI, като продължава да използва предно окачване McPherson и задно многораменно окачване. Височината на каросерията е с 20 мм по-ниска от GTI и с 5 мм по-ниска от Clubsport.
Акцентите на тунинга включват пренастроени пружини и амортисьори, значително увеличение на отрицателния наклон отпред (до около -2,0 градуса), постигнато чрез укрепване на горния тампон, модифицирани кормилни шенкели и по-здрави втулки на долните носачи.
Volkswagen е оборудвал Edition 50 със специално разработени гуми Bridgestone Potenza Race със спецификации 235/35 R19. Всяка гума е с 1,2 кг по-лека отколкото в стария модел и е комбинирана с 19-инчови ковани алуминиеви джанти Warmenau.
Колата завърши обиколка на Нюрбургринг Нордшлайфе за 7 минути 46,13 секунди, превръщайки се в най-бързия сериен автомобил в историята на Volkswagen – надминавайки Golf R 20 Years със задвижване на всички колела.