Цифровата ТВ раздвижи продажбите на телевизори

Пазарът на телевизори отбеляза висок ръст през миналата година, благодарение на световното по футбол и прехода от аналогова към цифрово излъчване, сподели пред TechNews.bg Ендре Мюлер, маркетинг мениджър за Югоизточна Европа в Panasonic. В България обаче преминаването към цифрова телевизия очевидно закъснява и ръстът в продажбите на телевизори не съответства на този в Югоизточна Европа.

Г-н Мюлер, как се развива пазарът на телевизори в България и региона?

През последната година имаше Световно първенство по футбол, което беше много успешно за ТВ пазара и реално повиши търсенето на този тип продукти. В някои държави самото естество на такъв тип спортни събития е предпоставка за увеличаване на продажбите при телевизорите, така че това оказа огромно влияние на пазара като цяло.

В Югоизточна Европа имаше висок ръст, което до голяма степен беше продиктувано от необходимостта да се премине от аналогова към цифрова телевизия.

В България обаче тази тенденция очевидно закъснява и за съжаление все още не се наблюдава този ефект. Въпреки всичко и въпреки факта, че през тази година няма големи спортни събития, очакваме макар и слаб растеж на пазара.

Земетресението в Япония ще повлияе ли на продажбите на Panasonic?

Като японски производител, Panasonic няма как да не бъде засегнат от това значимо бедствие. Но като цяло, може да се каже, че по-голямата част от производствените възможности са възстановени, бяха направени много реконструкции в транспортирането и инфраструктурата и действително се работи усилено върху това. Така, че не се наблюдава съществен ефект върху производството, опитваме се да го компенсираме, доколкото е възможно. Да, земетресението оказа влияние, но не дотам драматично.

Кога ще се наложи 3D технологията без очила, според вас?

Със сигурност няма да е скоро. За да се получи 3D образ трябва да се виждат два образа в рамките на много кратък период от време, което не е възможно освен в случаите, когато два проектора прожектират различни образи на един екран. Но при телевизорите това не е приложимо и при технология без очила резолюцията не е толкова добра.

В момента всички брандове следват 3D технологията с очила, защото качеството на картината трябва да е наистина превъзходно. За Panasonic е важно да предоставя Full HD 3D TV и от техническа гледна точка това не е възможно без наличието на очила.

За да се насладите на качествена 3D картина с добри обемни образи в дълбочина, са необходими активни очила за гледане на 3D. Важно е да се споменат и различните ъгли за гледане, защото без очила задължително има фиксирани позиции, от които може да се наблюдава 3D картина. Създаването на такъв тип съдържание изисква и допълнително оборудване, което от своя страна означава и по-големи инвестиции.

Освен това все още сме в етап на усъвършенстване на HD. Ние, съвместно с Eurosport излъчваме HD и 3D, така че развитието на HD все още не е приключило. Като цяло сме в ерата на HD и навлизането на 3D технологията с активни очила. Всички марки работят с нея и е много по-лесно тя да бъде подобрена в кратък период от време и да стане по-достъпна, отколкото да се стартира нова технология.

Холивуд, медиите и телевизионните канали се приготвят за новото 3D съдържание. Производителите на  игри – софтуерни и хардуерни – също доста бързо се развиват в тази насока, но все още има какво да се желае, тъй като дигиталните камери засега са скъпи.

Въпросите зададе Таня Пенчева

Таня Пенчева

Таня Пенчева

Коментари по темата: „Цифровата ТВ раздвижи продажбите на телевизори”

добавете коментар...

  1. Георги

    А бе ние още ХД не гледаме и няма да гледаме в близките 2-3 години тез ми тръгнали 3Д да ми коментират. Ей след 5-6 годинки може да си поговорим за тази технология и как им се продават телевизорите.

  2. MNSP

    Няма да е 5-6 години, и сега се продава 3Д, но докато е с очила няма да има масовост. Рано или късно ще се наложи 3Д без очила, защото това е естественото възприемане

Коментар