Продуктите на Microsoft имат много широк спектър потребители – от домашни клиенти, през малките и средни компании до огромните корпорации. За всеки бизнес, бил той съвсем малка фирма от 5-10 човека, или международно разгъната структура от над 100 хиляди работни места, е важно да има предсказуемост за това как ще работи и ще бъде управлявана нейната ИТ инфраструктура. Все по-зависим от стабилността на компютърната си система става и всеки индивидуален потребител, за когото тя се превръща в неговия мобилен офис.
Регулярни ъпдейти
„Предимствата за клиентите, които използват легални копия на наши продукти, са много – започват от техническата поддръжка и стигат до достъпа до други безплатни приложения”, каза за Технюз.бг Кирил Изов, мениджър лицензионна политика в „Майкрософт България”.
Компанията осигурява през онлайн инструменти регулярни ъпдейти за Windows, Office и Windows Server и общо взето за всички основни продукти. Ъпдейтите се разпространяват на регулярна база, като сроковете варират за различните продукти. За Windows, например, срокът е веднъж месечно. Но ако има критичен пач, който трябва да се разпространи, този график се сгъстява. В общия случай, ъпдейт се прави един път месечно.
Освен това за Windows, Office и Windows Server се пускат и т. нар. сервизни пакети (Service Packs), които обединяват всички ъпдейти между пускането на ОС и на сервизния пакет, като обикновено се добавят редица подобрения в областта на сигурността, бързодействието и стабилността на системата.
Сервизните пакети са средство за разпространение на продуктовите актуализации.Те могат да съдържат актуализации за повишаване на надеждността на системата, за програмна съвместимост, подобряване на защитата и т.н. Всички актуализации са събрани в удобен пакет, лесен за изтегляне.
Всеки потребител на легален софтуер има напълно безплатен достъп до продуктовите ъпдейти, които защитават компютърната система от вируси и друг зловреден код, от достъп до лична информация от трети лица, от кражба на лични и фирмени данни, помагат за сигурността и стабилността на системата.
Как става това
„При последните версии на нашите продукти клиентът не е нужно да прави почти нищо. Операционната система в бекграунд режим проверява регулярно за ъпдейти, сваля ги и ги инсталира. Потребителят почти няма грижа за това. Единствено от време на време за някои ъпдейти се налага рестартиране на системата”, обяснява Изов.
Целият този процес не прекъсва ежедневната работа на потребителя, ако софтуерът е легален и ОС е минала през валидацията. Ако не е легален, потребителят получава съобщение, че това копие на Windows не е оригинално и му се дават съвети как при желание може да го легализира.
Техническа поддръжка и „гореща” линия
Microsoft няма директен модел за продажби на своите продукти. Компанията работи чрез партньори, а поддръжката на клиентите зависи от лицензионната схема – ако софтуерът е закупен по договор за обемно лицензиране, поддръжката се осигурява от Microsoft. Когато софтуерът е закупен по ОЕМ лицензионна схема (предварително инсталиран на нов компютър), поддръжката се поема от производителя на компютъра. Телефонът за поддръжка или т.нар. гореща линия на Microsoft е безплатна за цялата страна – 0800 1 5555. Има и втори номер за мобилни телефони и номера извън България – +359 2 9657100.
Когато Windows е купен заедно с компютър от някой от големите вендори, той поема поддръжката и на операционната система. “Ако съм си купил лаптоп с предварително инсталиран Windows, което е и най-изгодният вариант за придобиване на ОС, аз трябва да се обърна за поддръжка към производителя на компютъра”, дава пример Кирил Изов.
Ако пък клиентът е придобил лицензите на Windows, Office и другите продукти по някоя от схемите за корпоративно/обемно лицензиране – когато се подписва договор с Microsoft, в някои от тях е включена и техническа поддръжка.
В други случаи съществува опцията клиентът да си купи допълнително техническа поддръжка – Software Assurance, която включва не само техническа помощ, но и обновяване на по-новите версии в рамките на срока на договора и дори ваучери за техническо обучение.
Безплатен антивирус
Потребителите на легален софтуер имат още едно предимство, свързано с техническата поддръжка. „Много често използването на нелицензирани копия води до редица рискове. Те са породени от това, че в повечето случаи тези копия са били модифицирани с цел злонамерени действия. Всеки потребител на легален Windows има право да използва безплатно и антивирусен софтуер – Мicrosoft Security Essentials”, поясни Изов. По думите му, това е един от най-предпочитаните антивирусни продукти, а в САЩ е абсолютен лидер. От 1 януари 2010 г. Microsoft Security Essentials може да се използва и във фирми с до 10 работни места напълно безплатно, ако малкият бизнес притежава легален Windows.
При цялото ми уважение към всички страни, към technews и г-н Изов, по всичко си личи, че рекламата/статията е платена. Ако трябваше да се прави статия Още ползи за потребителите на легален софтуер, трябваше да е без примери като Windows, Microsoft, защото има още хиляди други производители на софтуер (най-вече), които страдат също от пиратство, както страда и MS. Но за MS не е кой знае каква загува (за тях е като ужилване от комар), тъй като пиратство има най-вече при нас в Източна Европа и в някои части на Азия. Навсякъде другаде трупат милиони и милиарди от софтуер, от софтуерна осигуровка и обемно лицензиране.
Хайде да си организираме мрежа за залагания: всеки си намисля по три числа от 1 до 31 и накрая на месеца печели този, който има най-много числа съвпаднали с дати, в които технюз са пуснали реклама на майкрософт или пропаганда на ГДБOП и CИБC.
Единствената полза от „легалния” софтуер е че не се налага да го криеш и да се тревожиш. Всичко останало – съпорт, ъпдейти, по-добро качество – е вятър и мъгла.
Не знам как е при различните от ХР, но ХР – то си упдейтва дори и да е пиратско
Абе какво значение има? Нали и журналята трябва да живеят от нещо 🙂 Ценното за мен е, че мога да ползвам антивирусната – сега плащам за 7 машини Nod, а се оказва че мога да ползвам безплатно…
Това е платена новина, нали така? Т.е. не е новина, а е реклама? 🙂