И така… вече сте определили годишния бюджет за реклама и този бюджет включва перо интернет реклама. Дотук добре. Преценили сте, че вашите услуги и продукти трябва да бъдат откриваеми от потенциални клиенти, които търсят информация в търсачки като Google, Yahoo, MSN и др. по определени ключови думи. Сега обаче идва ред на въпроса как точно да вложите своите пари, време и усилия в интернет маркетинг?
Всички ставаме свидетели на това колко динамично се развива интернет и как постоянно изникват нови и нови възможности за достигане на таргетираната публика. От известно време непрекъснато слушаме за социални онлайн мрежи за общуване (такива като www.myspace.com, www.zaedno.bg, www.one.bg, www.friends.bg, www.xing.com и много други), pay-per-call опции (или заплащане при осъществено запитване по телефона), блогове и какво ли още не, но дали наистина си заслужава да се инвестира във всяка една възможност, която интернет предлага?
Истината е, че колкото и нови пътечки към потребителя да изникват, тьрсачките си остават лидери и все още поддържат най-големия трафик при търсенето на информация в интернет. Именно затова е по-добре да вложите своите пари, време и усилия в SEO оптимизация на вашия сайт (за повече информация вижте тук и тук) или Pay Per Click кампании.
Факт е, че това, което работи за един бизнес, може да не работи за друг. Няма категоричен отговор на въпроса „Къде да вложа парите си?”, но има факти, които могат да ви покажат правилната посока.
Времето. Когато трябва да определите кой метод на интернет маркетинг да използвате, най-важните фактори, които ще окажат влияние върху решението ви са време и ефективност. Изборът между SEO оптимизация и Pay-Per-Click (PPC) кампания зависи от това за какъв срок от време искате да привлечете трафик от посещения. Най-бързият начин да привлечете голям трафик към корпоративния ви сайт или сайт на продукт/услуга е чрез РРС кампания. Създавате кампания, стартирате я и с няколко клика вече имате трафик.
За да е успешна една такава кампания обаче, е много важно какво стои зад линка, на който ще кликат потребителите. Важно е страницата, която се отваря след клик да дава информация, свързана с ключовите думи, по които потребителят е търсил. Ако ключовата фраза е „ипотечен кредит”, не е много уместно линкът да води към корпоративната страница на някоя банка, защото търсещият няма да си направи труда да прегледа информацията за всички продукти и услуги на банката. Най-добре е линкът да води до специално направена страница за дадения продукт или услуга, а още по-добре ако линкът води към някаква инициатива, която ангажира потребителя с определено действие.
Всяка Pay-Per-Click кампания създава силен трафик от посещения, но в момента, в който кампанията приключи, този трафик е прекъснат безвъзвратно. Това означава, че този метод е подходящ за вас, ако правите временна промоция на цени, услуги, конкурс, състезание и т.н.
В случай, че искате да постигнете по-дългосрочни резултати, се налага да помислите за оптимизиране на уебсайта си за органично търсене. При този интернет маркетинг метод е много важно да имате търпение, защото резултатите се постигат бавно, но пък си заслужават усилията.
Поради динамичния характер на търсещите машини е много трудно да се предвиди точно за какъв период от време ще се постигнат поставените цели. Прави се някаква промяна по сайта и понякога отнема месеци, за да се отрази тази промяна от търсачките. Освен това не трябва да забравяте, че оптимизирането на вашия сайт за органично търсене е процес, а не еднократно действие и изисква постоянни усилия от съответния специалист.
Тъй като търсещите машини непрекъснато сменят алгоритъма си на работа, вашият сайт най-вероятно също има нужда от чести промени. Всички тези усилия, средства и време заслужават да бъдат инвестирани, заради постигнатия резултат. А именно, вие вече имате постоянно присъствие в органичните страници с резултати на търсачките и това създава БЕЗПЛАТЕН трафик към вашия сайт.
Парите. Най-вероятно сте чували да казват, че „SEO оптимизацията е скъпа!”. Така ли е наистина?
SEO оптимизацията обикновено изисква предварително инвестиране на средства, но какво получавате в замяна? По-висок ранг на сайта ви и безплатен трафик от посещения, който идва от страниците с органични резултати на Google, Yahoo, MSN, Ask и другите търсачки.
С Pay-Per-Click кампании можете да привличате трафик многократно и да контролирате този трафик чрез ключовите думи, на които залагате, но всеки път трябва да плащате за този трафик. Така може да се окаже, че РРС кампаниите ви излизат по-скъпо.
Рay-Рer-Сlick кампания лесно може да се организира, но истинското предизвикателство е да видите сайта си сред първите 10-20 резултата от търсене по определени ключови думи. Да позиционирате сайта си сред първите 5-6 места в резултатите от търсене в Google, например, е като да сложите огромен билборд на НДК или на най-натоварения булевард в София.
Усилията. И двата метода на интернет маркетинг изискват усилия и време, за да се постигнат отлични резултати.
Оптимизирането на един уебсайт прилича на изкачването на планински връх. Веднъж като започне изкачването, не се спира до върха. Работи се много часове наред по оптимизирането и се почива докато роботите на търсачките не открият подобренията, които са направени. Резултатът е положителен, ако сайтът се е преместил на по-предни позиции в полето с резултати от търсенето, но точно тогава изкачването на върха започва отново.
За създаването на една успешна Pay-Per-Click кампания също се изискват големи усилия и добра стратегия. Веднъж като се измисли стратегията, трябва да се направи кампанията силно атрактивна, за да привлича достатъчно голям трафик, а след това е необходимо да се прави ежедневен анализ на резултатите и да се правят адекватни промени.
Всеки от описаните методи има своите предимства и недостатъци в зависимост от поставени цели и специфичните нужди на вашия бизнес. Но ако все още се чудите дали изобщо да маркетирате онлайн, то имайте предвид, че вашата пряка конкуренция вече присъства в интернет по един или друг начин.
Източник: http://newsletter.icygen.com