Услуги за дигитален печат на книги в къси тиражи набират популярност. „Print on demand“, или както терминът се е наложил в България – печат при поискване, предлага съвсем нов бизнес модел.
„Какво по-хубаво от това да произвеждаш точно толкова стока, колкото е реалното търсене в момента”, коментира Ивайло Йорданов, мениджър дигитални решения в печатница Дайрект Сървисиз. В рамките на 30-тия Софийски международен панаир на книгата компанията представи актуалната услуга в партньорство с Xerox.
В своята същност „print on demand” представлява печатна технология и бизнес процес, при който нови книги или друга продукция се отпечатват веднага след поръчването им от клиента, в случая – издателството, автора или читателя. Това е и основната разлика с традиционния модел за изработка на книги – офсетовия печат, при който не е икономически целесъобразно да се печатат единични бройки книги, а целият тираж е предварително отпечатан, на база на личната преценка на издателя за търсенето на пазара.
Печатът на книги при поискване е подходящ за малки и специалзирани издателства и, като алтернатива на офсетовия печат, предлага гъвкави решения за отпечатване на книги в къси тиражи. Услугата намалява значително риска за издателствата като алтернатива на традиционния модел на книгоиздаване – отпечатване, складиране и изчакване до момента на продажба. С новото бизнес решение клиентите отпечатват точно толкова заглавия, колкото е реалното им търсене в момента.
Според неофициално маркетингово проучване на Дайрект Сървисиз, нараства броят на издателите, търсещи собствен начин на книго-разпространяване на своята продукция – чрез собствени сайтове и интернет магазини.
Как работи услугата „печат при поискване” в онлайн среда? Поръчките на клиента стигат до издателя и са заплатени в момента на поръчване. На свой ред издателят прави поръчка за печат към доставчика на услугата за съответния брой книги, като заплаща само цената на печата. Доставчикът изпраща готовата продукция при издателя, като предлага и опция за доставка на поръчката директно до крайния потребител, поясниха от Дайрект Сървисиз.
Свитият пазар на книги у нас е една от причините все повече издатели да се насочват към дигиталния печат за производство на книги в къси тиражи. Този модел е разумно решение и при отпечатване на пилотни заглавия, издаване на нишови или авторски книги в лимитиран тираж, удължаване живота на издадено заглавие чрез допечатване.
“Печатът на книги е една от приоритетните области на Xerox в глобален мащаб“, сподели Юлиан Григоров, генерален мениджър на Xerox България и Балкани. Компанията развива този бизнес модел и в България чрез партньора си Дайрект Сървисиз.
Услугата е технологично обезпечена от дигитална преса Xerox iGen3, която произвежда до 6600 пълноцветни отпечатъка в час (110 страници в минута). Технологията позволява получаване на отпечатъци, които по качество не се отличават от традиционния офсет, като освен висока производителност осигурява и възможности за персонализация, посочиха от компанята.
Може би тази интересна статия “Как книгите могат да ни направят по добри” Ще Ви даде решение на някой въпроси.
“http://www.bgonair.bg/sutreshen-blok/2014-05-23/kak-knigite-mogat-da-ni-napravyat-po-dobri-profesionalisti#comments”
Внедрената от Direct Services технология и капацитета на печатницата позволяват много по-ниски цени без това да е за сметка на качеството.
тя вече е факт от 2010 г. – izdavam.com 🙂