Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) прие правила по налагане на мерки за възстановяване на ефективната конкуренция при концентрации между предприятия.
Новите правила ще се прилагат в случаите на извършване на задълбочено проучване, т.е. когато в резултат на оценката при ускореното проучване Комисията е установила, че сделката поражда сериозни съмнения за създаване или засилване на съществуващо господстващо положение, при което ефективната конкуренция на съответния пазар ще бъде значително възпрепятствана.
Тъй като концентрациите са разнообразни по вид и характер, така и мерките за запазване на ефективната конкуренция са от различен вид – структурни, поведенчески и др., поясняват от Комисията. Целта на настоящите правила е да направи процедурата по налагане на мерки за запазване на конкуренцията по-прозрачна и ефективна.
Ефективността на предложените мерки се оценява с т.нар. „пазарен тест”, при който конкурентите (респ. доставчици и клиенти) се анкетират доколко предприетите ограничения ще отстранят очакваните негативни ефекти на пазара след концентрацията.
След като страните опишат всички детайли на предлаганите мерки, КЗК оценява доколко те са допустими и определя като приемливи онези от тях, които отговарят на критериите, разписани в настоящите правила.