Над две трети от хората (69%) споделят, че новите идеи достигат по-лесно до тях, когато са представени в цвят. За 76 процента от запитаните информацията е по-лесна за откриване при наличието на цветове, сочат резултатите от проучване на Xerox.
Добрите резултати не идват единствено с продуктивността. Цветовете могат също да подпомогнат компаниите в открояване от конкуренцията и повишаване на продажбите. За търсачката Bing, например, изборът на правилен цвят носи милиони долари приходи – по-точно 80 милиона долара.
Изследователският екип на Microsoft установява, че синият цвят привлича най-много вниманието на хората. Компанията тества въздействието на няколко нюанса на синьото върху различни групи хора и стига до извода, че доскорошното бледо синьо на Bing не осигурява така важното доверие в търсачката.
В резултат на това, Bing взимат решение да сменят нюанса с нов, който се доближава до синьото, което използват Google. След обработване на информация от обратната връзка с потребителите, е изчислено, че синьото на Bing би могло да генерира рекламни приходи, възлизащи на 80-90 милиона долара.
Когато цветовете биват използвани правилно, това помага на бизнеса да привлече внимание към своите маркетингови материали и бизнес документи, твърди Джил Мортон, експерт в областта на психологията на цветовете. Използвайки цветовата символика на Мортън, компаниите могат да създават бизнес документи, които носят подходящия емоционален заряд и провокират положителни реакции в аудиторията.
Какво внушават цветовете
• Тъмните цветове изразяват професионализъм и надеждност; ярките тонове са младежки и енергизиращи; светлите са успокояващи и деликатни, приглушените – изтънчени и хладнокръвни.
• Цветовете въздействат по различен начин на всяко поколение – като лилавия цвят, например. По-зрелите хора гледат на лилавото като мистериозен и магически цвят, просто защото е оттенък, който рядко се среща в природата. По-младите автоматично свързват цвета с лилавия динозавър Барни.
• Ярките цветове като жълтото отразяват повече светлина и са идеални за привличане на вниманието при промоция с листовки или документи със спешни задължения. Комбинацията от цветове, която привлича най-голямо внимание, е жълтото и черно. Синьо и сиво са маркиращи цветове, подходящи за употреба на документи, които дават сведения за годишна благотворителна кампания или писма на признателност към клиенти.
• За дизайна на повечето документи са необходими не повече от два-три цвята – в най-добрия вариант три. Повече от 4 цвята предизвикват визуален безпорядък, което води до объркване и разфокусиране.
• За да бъде четлив, контрастът между фона и текстовата част в документа трябва да бъде силен. Жълт текст на бял фон е пример за липса на контраст, тъй като и двата цвята са много светли и комбинирането им би напрегнало зрението на читателя. Тъмно-виолетов текст на светъл фон е подходящ пример за добър контраст, който ще осигури безпроблемно четене.