Играчите на пазара за персонални компютри трябва да продават смарт услуги в пост-РС ерата, вместо да наблягат основно върху хардуера. Облачната среда ще осигури на бизнеса необходимите възможности за подобни услуги, заяви Бари Лем, председател на борда на директорите на Quanta Computer – един от най-големите в света контрактни производители.
Облакът има три ключови характеристики, които се означават с абревиатурите TBB, VPP и KKK, пише Digitimes.com. Първата от тях, TBB, означава технология, поведениe и бизнес. Пример за нея са услугите на Google и Facebook, които постигнаха успех за сметка на промяна в потребителското поведение.
VPP пък означава стойност, цена и печалба. ИТ играчите трябва да отчитат стойността, която тяхната продукция може да даде на потребителите. Ако стойността е уникална, тя ще осигури печалба.
KKK означава ключова технология, знания и популярни приложения. Според Лем, тайванските ИТ играчи имат сериозни технологични предимства, но им липсва опит по отношение на знанието и популярните приложения.
Така например, Quanta изпита множество проблеми при разработката на медицински облачни услуги, заради недостиг на професионални познания в тази област – между медиците и ИТ инженерите има информационен проблем, който трябва да бъде запълнен.
Ако играчите на пазара могат да проявят стойността на продуктите и бизнеса си в рамките на сегашната ценностна система, няма да им се налага да създават прекомерно напрежение върху условията на труд за своите работници, като същевреченно запазят малка печалба, заключава шефът на Quanta.