За няколко години социалните медии драстично промениха начина, по който хората от цял свят комуникират помежду си, като тази тенденция важи с пълна сила и за България. Социалните мрежи имат все по-важна роля в начина ни на живот, като 20% от българите с акаунти в социални мрежи признават, че четат или разглеждат всичко, което се публикува онлайн, дори и обикновените неща, според проучване по поръчка Intel, проведено от ЕСТАТ.
Мнозинството от хора предпочитат да използват лаптоп или ултрабук, когато искат да се възползват изцяло от възможностите на социалните мрежи, като публикуване на различно по вид съдържание и боравене с няколко профила в социалните медии.
Жените са по-склонни да публикуват снимки, информация за текущи и важни събития и случки. Освен снимки, мъжете споделят и спортна информация, текущи събития и случки, както и видео файлове. Като цяло мъжете са по-малко склонни да публикуват онлайн неща за себе си в сравнение с жените.
Около 50% от участниците в проучването проявяват тенденция към изграждане на мнение за хората, базирано на изказаните от тях мнения онлайн и да избягват да се асоциират с тях. Около 60% от анкетираните биха изпитали дискомфорт в някаква степен, ако цялата им онлайн активност стане публична.
Когато става въпрос за срещи и събиране на предварителна информация за конкретен човек, младежите на възраст между 25 и 29 години и жените признават, че го правят по-често в сравнение съответно с представителите на други възрастови групи или срещуположния пол.
В проучването са анкетирани 406 онлайн български потребители на възраст между 18 и 45 години с акаунт в минимум една социална мрежа.