На Световния мобилен конгрес в Барселона MasterCard представи новата си услуга за дигитални плащания MasterPass. Чрез нея потребителите могат да използват всяка разплащателна карта или устройство с възможност за разплащане по лесен начин – с кликване, допиране или докосване, както и от всяко място – онлайн, в магазина или другаде.
„Всяко устройство се превръща в устройство за пазаруване”, заяви Ед МакЛафлин, представител на MasterCard. “MasterPass обединява всички начини, по които можем да плащаме, от традиционните пластмасови карти до дигитални портфейли, и предоставя на потребителите възможност да направят плащане където и да са.
MasterPass е еволюцията на услугите PayPass Wallet Services, които бяха обявени през пролетта на 2012 г. и се тестваха от избрани търговци и издаващи институции. Потребителите ще могат да се абонират за услугата чрез финансовите институции – в Австралия и Канада до края на март, а в САЩ и Великобритания – съответно по-късно през пролетта и лятото. Наличността на MasterPass през 2013 г. ще се разшири до други пазари по целия свят, в това число: Белгия, Бразилия, Китай, Франция, Италия, Холандия, Сингапур, Испания и Швеция.
MasterPass пакетът услуги включва:
• MasterPass checkout services – предоставя на търговците последователен начин да приемат електронни плащания, независимо от това, къде може да бъде потребителят. MasterPass ще поддържа NFC, QR кодове, етикети и мобилни устройства, използвани на местата за продажба. За онлайн покупки, MasterPass осигурява процес на плащане, като премахва нуждата от въвеждане на подробна информация за доставката и картата при всяка покупка.
• MasterPass-connected wallets –дава възможност на банки, търговци и партньори да предлагат собствените си портфейли. Потребителите могат да съхраняват информация за картата, адресни книги и други в сигурен облак, хостван от компания, на която те се доверяват. Портфейлът е отворен, което означава, че в допълнение към картите MasterCard, потребителите могат да използват други марки кредитни, дебитни и предплатени карти.
• MasterPass value added services – поддържа пазаруването преди, по време и след извършване на плащането. Услугите ще включват повече информация като салда по сметки и сигнали в реално време, програми за лоялност, „priceless” оферти и др.