Глобул обяви 24% ръст при смартфоните

Умните” телефони са все по-търсени от потребителите, показват продажбите на Глобул

Продажбите на смартфони в търговската мрежа на Глобул са нараснали с 24% през миналата година и делът им възлиза на 30% от всички продадени мобилни телефони, съобщи операторът, без да уточнява точният брой устройства.

Глобул отчита позитивна тенденция и по отношение търсенето на таблети, като ръстът в продажбите им за 2012 г. спрямо 2011 г. е седемкратен.

Увеличаващият се потребителски интерес към „умните устройства“ се обуславя както от наличието на модели на достъпни цени, така и от предлагането на тарифни планове с включени пакети за мобилен интернет, поясниха от телекома.

Хитовите смартфони от висок ценови клас са все по-търсени от българските потребители, което от една страна се дължи на популярността на тези модели в световен мащаб, а от друга – на изгодните условия за лизинг на подобни устройства.

Ръст в продажбите се наблюдава и при смартфоните в средния и ниския ценови клас, като традиционно най-популярни са смартфоните в ценовия диапазон от 300 до 400 лв., сочи статистиката на Глобул. Въпреки че преобладаваща част от продадените устройства в търговската мрежа на оператора са класически телефони с хардуерна клавиатура, търсенето на „умни” мобилни устройства непрекъснато нараства.

През 2012 г. операционните системи Android, Symbian и iOS продължиха да доминират на пазара. Световната тенденция за силен ръст в продажбите на телефони с Android през изминалата година бе ясно изразена и в България, вкл. и в продажбите на Глобул. Тази година операторът очаква по-голям ръст в продажбите на устройства с операционна система Windows Phone.

Потреблението на мобилен интернет в мрежата на Глобул е нараснало с близо 50% през 2012 г. Броят на потребителите на мобилен интернет през изминалата година са се увеличили със 75%. Те използват мобилен интернет през телефон или компютър основно за сърфиране в мрежата, гледане на видео в интернет, размяна на файлове, чат услуги, онлайн игри и комуникация в социалните мрежи, които са сред най-посещаваните сайтове от потребителите през 2012 г.

Коментар