Децата, които ползват таблети като iPad или Kindle вместо учебници, изостават в занятията, установи британско проучване. Твърди се също, че повечето деца предпочитат таблетите и четците на е-книги пред хартията.
Учениците, които четат от екраните на мобилни устройства, са по-малко грамотни и успеваемостта им е по-слаба, сочат резултатите от проучване на Националния фонд за грамотност във Великобритания.
Над половината (52%) от децата четат от таблети, устройства за е-книги, компютри и смартфони, докато само 32% предпочитат хартиените книги. Тревожен е фактът, че само 12% от децата, които използват новите технологии за четене, действително обичат да четат, в сравнение с 51% при тези, които предпочитат хартиените книги.
Проучването обхваща 34 910 деца на възраст от 8 до 16 години. При децата, които ползват печатни издания, нивото на четене е почти два пъти по-високо, отколкото при ползващите екрани всеки ден, установява изследването, данни от което публикува MailOnline.
Децата вече имат по-често собствен компютър, отколкото собствено бюро за учене. Освен това бедните ученици, които получават безплатна храна в училище, е по-малко вероятно да се привържат към хартиените книги.
Авторите на проучването са разтревожени от получените резултати. Според тях, добрите навици за четене и удоволствието от четенето са предпоставки за успеха на децата в училище и след това. Ето защо експертите смятат за нужно да бъдат стимулирани учениците да четат.
Писатели коментират, че нарастващата популярност на електронните книги се превръща в проблем за децата във Великобритания. Малчуганите предпочитат да четат на екрана на компютъра, което подтиква много издатели да предлагат електронни версии на комикси и книги. Делът на децата и младите хора, четящи вестници, е намалял от 46,8% през 2005 г. до 31,2% през миналата година.
Проблемът, според мен, е в това, че на днешно време и на деца и не само на тях им липсва концентрация върху задълженията. Електронните устройства освен че могат да се използват за работа, предлагат и забавление…и отвличат от уроците…
“Тревожен е фактът, че само 12% от децата, които използват новите технологии за четене, действително обичат да четат, в сравнение с 51% при тези, които предпочитат хартиените книги.”
Най-вероятно в това е отговорът на загадката- просто децата, ползващи по-често новите технологии просто не обичат да четат.
“които ползват печатни издания, нивото на четене е почти два пъти по-високо, отколкото при ползващите екрани ВСЕКИ ДЕН”
А, ако ползват “екрани” през ден? А, ако “ползват печатни издания” и “екрани” “всеки ден”? А, ако…
Който е превеждал няма и понятие за какво иде реч. Пълен мармалад.
Николае, а как се справя сина ти в комуникацията си с другите деца?
Пълни глупости и поредните платени статии на умиращите книгопросизводители. Айде Сина ми му ръгнах iPad в ръцете на 9 месеца и в момента по моя преценка са е много по-добре от връстниците си в- пространствено мислене, значително по-богат речников запас, фина моторика и логическо мислене. Айде, вървете се щляпайте с тъпотиите си!!!!!!!!!!
Само не схванах каква е разликата между електронния вариант и хартиения … И каква е причината като чета от екрана да затъпявам а от хартията да поумнея. Доста глупаво твърдение според мен.
Баща ми на 80 г. ми открадна киндъла и от тогава е изчел стотици книги, които иначе никога вямаше да процете.. Сравнението може би не е добро, защото той определено вече имаше изградени навици и желание за чете. И Киндъл му даде достъп до огромна библиотека.. Сега, когато си говори по телефона с прители за книги често ги пита “Имаш ли ги на файл?”
Това ме кара да мисля, че не в носителя е проблемът, а нещо друго..