Софтуерният разработчик ERP.BG внедри своята система за управление на бизнеса EnterpriseOne в българската компания за производство и търговия на рибни изделия и морски деликатеси „Алекс – Александър Христов Спасов ЕТ”, която разполага с най-голямото и модерно специализирано предприятие в бранша у нас.
Компанията дистрибутира продуктите си с марката „Алекс Фиш” в цялата страна, както и в Гърция, като развива и собствена национална мрежа от търговски обекти. Бързото разрастване на Алекс Фиш през последните години е довело до увеличаване на броя на клиентите и обема на поръчките, което налага инвестиция в софтуерно решение с цел подобряване организацията на работа и повишаване на нейната ефективност.
Наличието на голям асортимент продукти с различни срокове на годност изисква ERP системата да се справя с основни проблеми като проследяване годността на партидите, възможност за оптимизиране на доставките и премахване на залежаващите стоки. Ключови изисквания също така са точното планиране на материалите, необходими за производството, проследяване на вземанията, както и възможност за автоматизация на онлайн продажбите, която да замени досегашното ръчно въвеждане.
След преглед на различни решения, дружеството се спира на изданието EnterpriseOne Small Business на ERP.BG, предназначено за малки и средни фирми. В Алекс Фиш са внедрени модулите „Клиенти”, „Логистика”, „Производство”, „Финанси” и „Обединени комуникации”. На избора са повлияли всеобхватността и гъвкавостта на ERP системата, нейната интеграция с комуникациите на клиента, както и фактът, че не са необходими допълнителни инвестиции за закупуване на ИТ оборудване и поддръжка на специализиран ИТ персонал.
В резултат на реализацията на проекта са оптимизирани процесите по планиране на складовите наличности и снабдяването, както и контролът на това звено. Управлението на склада на компанията вече се извършва на базата на клиентските поръчки, което позволява следене на потребностите директно от поръчките за продажби.
Вграденият модул „Обединени комуникации” е с интегрирана телефонна централа, която е свързана с EnterpriseOne и при позвъняване на клиент дава възможност на търговците за бърз достъп до „Журнал на клиента”. Така още докато тече разговорът, търговецът може да види всички досегашни поръчки на клиента, издадените фактури и получените плащания, текущите задължения и просрочените вземания. Когато пък звънят на клиент, служителите могат лесно да видят най-често купуваните от него продукти, заедно с всички договорени цени и отстъпки.
Друго голямо предимство за Алекс Фиш е, че онлайн магазинът на компанията е интегриран с ERP системата. Така в реално време се извлича информация за наличностите, клиентите могат да проверяват кой продукт е в наличност и да извършват поръчки директно през електронния магазин, а служителите да ги обработват направо през ERP решението. Прехвърлянето на информацията между ERP решението и онлайн магазина се осъществява автоматизирано, което спестява много време на екипа.