Мъдър ход на Елън Мъск, основател на Tesla Motors, може да даде сериозен тласък в развитието на електромобилите. По-рано тази седмица Мъск заяви, че неговата компания няма да предявява претенции към външни разработчици и производители на електрически коли, които ползват патентовани от Teslа технологии.
Към момента Tesla държи голямо портфолио от патенти в областта на електромобилите. Първоначално, компанията се е опасявала, че големите производители на коли ще използват своите ресурси, за да изместят от пазара Tesla.
„Но ние сбъркахме. Уви, реалността е такава, че програми за електромобили при големите производители или липсват, или са толкова слабо развити, че доставките на подобни коли не превишават 1% от общия брой пуснати машини”, коментира Елън Мъск решението си да отвори патентите.
По неговите думи, свободният достъп до интелектуалната собственост на Tesla ще способства развитието на индустрията на електромобилите. Компанията притежава няколкостотин патента, които вече са на разположение за всеки друг разработчик. Един от ключовите патенти на Tesla е технологията Supercharger, която осигурява пробег от 270 км след зареждане за половин час.
Компанията планира да построи поне 200 завода, известни като Gigafactory, за производство на акумулатори, като така се надява да удовлетвори нарасналото търсене от производителите на електромобили, вкл. на самата Tesla Motors.
Никой и нищо не може да спре прогреса, както показват фактите големите усилия да го забавят са до време.
Ами ще правят каквото са правили производителите на парни двигатели и каруци след навлизането на двигателите с вътрешно горене. Те достатъчно много са се нагушили до сега
И като вкарате електромобилите, какво ще правят петролните компании, бензиностанциите, автосервизите, пунктовете за смяна на масла, търговците на резервни части, че електромобила почти няма поддръжка. Най сложното му устройство е климатика и то ако не е с елементи на пелтие.