Когнитивната услуга Watson Analytics ще предоставя достъп на бизнеса до инструменти за прогнозни и визуални анализи, съобщи IBM. Наборът от услуги Watson Analytics включва и предложения, които ще помогнат на бизнеса да управлява големи обеми от данни.
За разлика от другите инструменти за анализ на пазара, предназначени предимно за учени и анализатори, IBM Watson Analytics автоматизира процеси като подготовка на данни, прогнозен анализ и визуално презентиране на истории. Така вместо потребителите да търсят на отговори в големи обеми корпоративни данни, те ще могат да се фокусират върху по-детайлно разбиране на бизнеса и да представят резултатите на всички заинтересовани страни.
Професионалисти от различни области като маркетинг, продажби, финанси и човешки ресурси могат да използват ресурсите на Watson Analytics. Първата версия на Watson Analytics ще включва „freemium” версия на облачната услуга, предназначена за работа на настолни и мобилни устройства.
IBM Watson Analytics анализира естествен език, благодарение на което може да разбира ключови въпроси, като например: какви са основните фактори, които влияят на продажбите на продуктите; кои привилегии карат служителите да останат на работа в компанията; кои сделки е вероятно да се провалят.
След идентифициране на бизнес проблем Watson Analytics помага за достигане до правилните данни, от които намира изводи, прогнозира и визуализира резултати и заедно с това създава отчети.
Watson Analytics използва прогнозни анализи, за да разкрие факти и непознати до момента модели и взаимовръзки. Този процес насочва потребителите към променливи или процеси от бизнеса с най-голямо значение.
Когнитивната система говори на езика на бизнеса и хората, като дава възможност на потребителя просто да напише това, което търси. Впоследствие Watson Analytics дава резултати, които обясняват причините за дадени събития и какво още е вероятно да се случи. Потребителите могат постоянно да прецизират въпросите си, за да получават все по-точни резултати и отговори на това, което търсят.
Като и други облачни решения на IBM, Watson Analytics ще бъде хостван от SoftLayer и достъпен през IBM Cloud Marketplace. Услугата ще стане достъпна за бизнес клиенти на IBM чрез „freemium” версия от ноември 2014.