Над 100 000 са интернет домейните у нас

Пазарът на уеб хостинт запазва възходящи темпове дори и в период на криза, заявиха мениджърите на Суперхостинг.БГ

Пазарът на уеб хостинт запазва възходящи темпове дори и в период на криза, заявиха мениджърите на Суперхостинг.БГ

През последните три години секторът на уеб хостинг услугите в България е нараснал с над 35% по отношение на броя регистрирани домейни имена и към момента надминава 100 000. Това сочат данните от международно признатия сайт hosterstats.com, които бяха представени на пресконференция днес от Суперхостинг.БГ.

През 2011 г. броят на хостваните в България домейни е бил 78 690, през 2012 г. – 87 749, а през 2013 г. – 92 945. Реалният брой е още по-голям, като се има предвид, че международните статистики не включват данни за домейни от областта „.bg” и не предоставят пълни данни за „.eu”.

Хостингът е един бързо развиващ се технологичен сегмент, който е запазил възходящи темпове на развитие дори и в периода на кризата и който позволява на голям брой малки фирми и стартиращи предприемачи да започнат и да развият своя бизнес наравно с големите компании, посочиха от Суперхостинг.

„Една от основните причини за положителната тенденция е нарастването в броя на собствениците на сайтове, които не са технологични специалисти и нямат сериозни ИТ познания. Свидетели сме на все по-широкото навлизане на технологиите от типа „софтуер като услуга”, което улеснява все повече хора да правят бизнес в интернет”, заяви Методи Дреновски, управител на компанията.

Статистиката сочи, че огромен брой български сайтове са базирани на отворени и лесни за използване платформи като WordPress, Joomla, OpenCart, Drupal и др. Това са софтуерни системи, които позволяват на практика всеки да създаде свой онлайн магазин или фирмен уебсайт, без да се налага да инвестира сериозна сума.

По думите на Методи Дреновски, въпреки досегашния ръст на интернет бранша, все още има голям потенциал за развитие и много свободни ниши, които предстои да бъдат запълнени.

„Фирмите, които сега стартират своето онлайн присъствие, получават сериозно конкурентно предимство пред тези, които все още не са направили тази стъпка. На практика един добре развит уебсайт може да направи една малка фирма равностойна в много отношения на една голяма корпорация, а гъвкавите софтуерни платформи за управление на съдържанието и достъпните възможности за маркетинг в социалните мрежи позволяват на всяка малка фирма или физическо лице да се сдобие с хубав уебсайт”, посочи мениджърът.

Що се отнася до „.БГ” домейна на кирилица, който беше одобрен неотдавна от международната организация ICANN, вече са обсъдени следващите стъпки, необходими за реалния старт на домейна. Сформирана е работна група с участието на заинтересованите страни.

„Целта на работната група е до уточни стъпките, които трябва да се предприемат, така че да заработи домейнът „.БГ”. Това включва изготвяне на процедури за избора на регистър, изпълняване на процедурата на IANA (Internet Assigned Numbers Authority) за делегиране на домейн, уточняване на график за действие, както и предлагане за обществено обсъждане на избрания модел за управление на „.БГ”, поясни Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГ.

„Вярвам, че до шест месеца можем да имаме нов работещ български домейн. Все още е рано да се правят прогнози за цената му, но се очаква тя да е разумна за българския пазар. Според оптимистични прогнози, през първата година може да се очаква регистрацията на около 4000 „.БГ” домейна”, допълни Русанов.

Коментар