Много страници във Facebook са създадени за разпространение на спам. Компанията знае това и периодично предприема мерки за ограничаване на явлението.
Наскоро Facebook изиска по съдебен път от спамърите компенсации в размер на 2 милиарда долара, съобщи softpedia.com.
„Хората влизат във Facebook, за да обменят информация с други хора и компании. Приоритетна задача за разработчиците е изграждането на защитни системи, които предпазват потребителите от нежелани съобщения и недостоверни материали”, казва Мат Джонс – водещ разработчик в компанията.
Специалистите на Facebook обръщат особено внимание на манипулациите с продажба на „лайкове”. Подчертава се, че всеки потребител може да постави ограничение на броя лайкове за една минута.
Ако активността на даден потребител е подозрително висока, то екипът по сигурността може да предприеме всички необходими действия за проверка на истинността на акаунта, т.е. дали той принадлежи на реален човек.