Харчим средно 350 лв. на година за онлайн покупки

Средностатистическата онлайн кошница за 2014 г. е 350 лв.

Средностатистическата онлайн кошница за 2014 г. е 350 лв., с тенденция да нарасне до 600 лв. през 2015 г.

Около 62 % от хората пазаруват редовно онлайн. Техниката заема 42% от търсенето, сочи проучване на платформата за електронна търговия kaymu.

По-голяма част от потребителите са склонни да купят даден продукт онлайн когато се предлага безплатна доставка. Средностатистическата онлайн кошница за 2014 г. е 350 лв., като тенденцията е до края на 2015 г. да бъде около 600 лв.

Най-поръчвани са мобилните телефони, както и аксесоарите за тях. Телевизорите също представляват интерес за крайния потребител, особено когато могат да бъдат намерени на по-ниски цени, отколкото в търговската мрежа.

На второ място се нареждат дрехи и аксесоари (около 27%), като те са най-търсени сред дамите.

Книгите представляват интерес за 15% от потребителите. Интересен факт е, че електронният носител е по-предпочитан от хартиения. Най-търсени са криминалните романи, след което се нареждат енциклопедии и автобиографии.

Аксесоарите за дома заемат четвърто място с 10%, сочи статистиката на kaymu.

Интернет търговията даде възможност за развитие и на сектор услуги. Все още доверието към тях не е достатъчно голямо, но очакванията на специалистите е това да се промени до няколко години. Въпреки това 6% от потребителите се доверяват на услугите, предлагани в електронните магазини.

Коментар