TechNews.bg
АктуалноНовини

Европейски брандове дават отпор на китайските

Брандове като Wiko противостоят на азиатските си конкуренти, като прилагат техния бизнес модел
Брандове като Wiko противостоят на азиатските си конкуренти, като прилагат техния бизнес модел

Китайските производители заляха пазара в Европа със смартфони от начално ниво. Играчи като Huawei, Lenovo и TCL (търговска марка на Alcatel) предлагат в ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка) широк асортимент от устройства с цени в диапазона от 50 до 200 евро.

Регионални брандове от Европа обаче намериха начин да противостоят на азиатските си конкуренти. Те оптимизираха каналите за доставки, като включиха във веригата производители от Китай и така се възползваха от същия модел, който прилагат китайските брандове.

[related-posts]

В резултат на този подход, брандове като Wiko, Fly и Prestigio укрепиха позициите си в региона на EMEA и се превърнаха в реална заплаха за производителите от Китай, пише digitimes.com, позовавайки се на източници от индустрията.


Френската компания Wiko, например, контролира 15% от пазара на смартфони в своята страна. По дял тя отстъпва само на Samsung и изпреварва играчи като Apple, LG и Sony.

Wiko постигна успех, благодарение на партньорството с китайския производител TINNO Mobile Technology, който е един от основните й акционери. Смартфоните на Wiko се произвеждат в заводите на TINNO Mobile в Шънджън, Китай.


Друг популярен бранд в EMEA е Fly с централен офис във Великобритания. Компанията произвежда своите смартфони съвместно с китайската Ningbo Bird. В момента Fly държи над 10% на някои европейски пазари.

Търсени на европейския пазар са и смартфоните на Prestigio – базираната В Кипър компания предлага устройства от начално и средн ниво и владее над 10% от пазарите в Словакия и Беларус, например. Марката е добре позната и в България.

още от категорията

За първи път от 15 години Apple може да оглави пазара на смартфони

TechNews.bg

Смартфони с батерии 15 000 mAh се очакват скоро на пазара

TechNews.bg

Нов флагман Sony Xperia 1 VIII е близо до пазара

TechNews.bg

Samsung пуска уникален смартфон с три батерии

TechNews.bg

Новият iPhone 17 се продава по-добре от очакваното

TechNews.bg

Новата серия смартфони Huawei Pura 80 – с безжични слушалки от А1

TechNews.bg

5 коментара

:o) 29/12/2014 at 13:12

Всичко е въпрос на логистика и митници.
“Европейски бренд” правен в Китай, бори Китайските брендове…смех 🙂
Хората трябва да знаят ВСИЧКО се прави в Китай.
Нямате шанс…

Отговор
simo 25/12/2014 at 20:22

nanaiiiiki 🙂

Отговор
Ву Лин 25/12/2014 at 17:10

Уважавам Китай и искам да си купувам само от китайци китайски телефони.

Чудят се европейските цигански фирми как да ни лъжат, че са европейски продукти и как да надуят цената. Грозни европейски имена на марки къде ми и е по-добре звучи хуя-вей.

Отговор
Lu 25/12/2014 at 15:27

Така е, но тук става въпрос , за борбата, кой, да ги продава.

Отговор
:) 25/12/2014 at 10:55

тоест пак китайски боклуци с европейски имена 🙂 И къде е отпора ?

Отговор

Leave a Reply to :)