Файненшъл Таймс внедрява софтуер на Онтотекст

Управляваната от Атанас Киряков българска компания Онтотекст е водеща в света разработчик на семантични технологии

Управляваната от Атанас Киряков българска компания Онтотекст е водеща в света разработчик на семантични технологии

Британското бизнес издателство Файненшъл таймс внедрява семантична технология на българската софтуерна компания Онтотекст АД, част от Сирма Груп.

Медията използва за своята издателска платформа няколко технологии на Онтотекст: компоненти за анализ и автоматично тагиране на текст, семантичната база данни GraphDB и система за автоматично препоръчване на свързано съдържание, на базата на анализ както на смисъла на съдържанието, така и на поведението на конкретния посетител на уеб сайта.

Това е поредната водеща световна издателска група, която залага на технология от българската фирма, след като по-рано технологията внедриха BBC, Press Association, Euromoney и др. Неотдавна Джем Рейфилд, ръководител по архитектурни технологични решения във Файненшъл таймс, представи проекта, реализиран с участието на българската фирма.

Семантичните технологии са иновативен софтуерен сегмент, който позволява на компютърните системи да разбират по-добре езика на хората. Това ги прави особено полезни в медийната сфера, в различни научни дейности и всеки друг сегмент, свързан с обработката на големи обеми от информация.

Коментар