Британското бизнес издателство Файненшъл таймс внедрява семантична технология на българската софтуерна компания Онтотекст АД, част от Сирма Груп.
Медията използва за своята издателска платформа няколко технологии на Онтотекст: компоненти за анализ и автоматично тагиране на текст, семантичната база данни GraphDB и система за автоматично препоръчване на свързано съдържание, на базата на анализ както на смисъла на съдържанието, така и на поведението на конкретния посетител на уеб сайта.
Това е поредната водеща световна издателска група, която залага на технология от българската фирма, след като по-рано технологията внедриха BBC, Press Association, Euromoney и др. Неотдавна Джем Рейфилд, ръководител по архитектурни технологични решения във Файненшъл таймс, представи проекта, реализиран с участието на българската фирма.
Семантичните технологии са иновативен софтуерен сегмент, който позволява на компютърните системи да разбират по-добре езика на хората. Това ги прави особено полезни в медийната сфера, в различни научни дейности и всеки друг сегмент, свързан с обработката на големи обеми от информация.