
На пазара има ясно разделение. От една страна са компании като Apple, които печелят огромни пари и поддържат възмутителни цени. Техният подход обаче няма бъдеще, заяви пред BBC президентът на Motorola Mobility – Рик Остерло.
По неговите думи, бъдещето е да се предлагат аналогични възможности и широк потребителски избор на приемливи цени, смята Остерло, визирайки стратегията на Motorola, която попада в другата част от разделения пазар.
Изявлението на Рик Остерло идва в отговор на атаките от страна на главния дизайнер на Apple – Джонатан Айв, който по-рано критикува инструмента Moto Maker. Последният дава широки възможности на потребителите да персонализират смартфоните си, но това според Джонатан Айв означава отказ от отговорност от страна на дизайнерите.
[related-posts]
Рик Остерло, от своя страна, заяви, че Motorola се придържа към философия, различна от тази на Apple. В компанията, собственост на Lenovo, са убедени, че крайният потребител трябва да бъде въвлечен пряко в дизайна на продукта.
Motorola действително пуска привлекателни и ценово достъпни смартфони, но това не й помага да преодолее финансовите проблеми. Дори флагманът Moto X с широки възможности за персонализация не постигна желаната популярност.
От друга страна, въпреки „възмутителните” цени Apple постига рекордни продажби и печалби. През последното тримесечие на 2014 г. компанията продаде 74,5 млн. броя iPhone устройства и отчете 30% ръст на приходите ($74,6 млрд.) и 37% увеличение на печалбата ($18 млрд.).

4 коментара
Бай Танас на кюшето,
Още един велик български икономист. принципа на успешния бизнес е продавай по-евтино за да покриеш по-голям пазар. Това води до по-големи печалби. Ти кое би си купил – зрели банани от Бразилия за 3лв. или зрели банани от Бразилия за 1,5лв.? При все, че на пазара се появиха телефони като Уан+ няма за какво да говорим.
Персонализирането на сматфоните за което говори Motorola е технология на бъдещето, а не на настоящето. Това, че Apple печелят в момента е нормално, защото това е вид естествен процес. Много хора след втората световна война са бачкали здраво и са създали какво ли не. Техните наследници са мързеливи и тъпи и е нормално да търсят “готово тъпо и велико решение”, а какво всички знаем Apple са най-великите (след тях са Samsung). Наследниците на мързеливото поколение вече ще се окаже, че няма какво да ядат и … пак ще се хванат за работа. Но те няма да търсят нещо велико, а ще търсят това което най-добре отговаря на нуждите им. А това определено е персонализирано решение, а не напечатано на конвеера.
Между другото дизайн на устройство, което може да се променя се прави много по-трудно от това просто да измислиш правоъгълник със заоблени ъгли…
Парите които печели Ябълката скоро ще се стопят в тяхната “кола”.
ТИя от къв зор си мерят пишките. Естествено е да се мъчиш да продаваш по-скъпо и да печелиш повече – нали това е смисълът на бизнеса. А и за какво са измислени маркетингът, рекламата и др. съпътсващи ги дейности като дизайн например. Свалянето на цените ми прилича на обърната пирамида с главата надолу. А пирамидата все пак не води до никъде.
Дизайнът в крайна сметка кара нещата да се възвисяват и хората да купуват. Така че от Моторола да не се чудят защо не могат да преодолеят финансовите си резултати.