Четири фактора определят избора на онлайн магазин

Мнозинството от онлайн купувачите в България предпочитат плащането в брой

Мнозинството от онлайн купувачите в България предпочитат плащането в брой

Изборът на онлайн магазин за пазаруване се определя от четири основни фактора – цената на продуктите, възможностите за доставка, надеждността на магазина и предлагания избор, сочи проучване на сайта Pazaruvaj.com, извършено от GKI Digital.

Като основни причини да предпочетат пазаруването в интернет пред стандартния тип пазаруване, потребителите посочват възможността да сравнят различните оферти на основата на различни параметри, избягването на опашки и по-ниските цени в сравнение с традиционните магазини.

Макар и по-рядко, анкетираните посочват също възможността да се възползват веднага от актуални промоции и отстъпки, по-големия избор и удобството да не се ходи до магазина.

Мнозинството от онлайн купувачите в България предпочитат плащането в брой – с наложен платеж при получаване на пратката от куриера (85%) или на място в магазина (35%). Сумата от процентите е по-голяма от 100%, защото респондентите дават повече от един отговор.

Около 30% от потребителите приемат електронните решения за плащане, като привържениците на плащането с банкова карта онлайн и при получаване на закупената стока са приблизително по равно. Най-малко – около 15%, са потребителите, които биха платили с банков превод.

Изследването разглежда и причините за отказ от пазаруване онлайн. Най-често потребителите посочват, че не желаят да плащат през интернет и да дават личните си данни, както и че биха искали първо да пробват продукта или да го получат незабавно.

Над 50% от онлайн купувачите в България използват интернет чрез смартфон, показва още проучването. В същото време мнозинството от интернет потребителите в страната не познават платените онлайн услуги.

Най-често използваното устройство за интернет е лаптопът, следван от смартфона, настолния компютър и таблета. Делът на притежателите на четец за електронни книги или смарт часовник все още е твърде малък и не е анализиран в изследването.

Коментари по темата: „Четири фактора определят избора на онлайн магазин”

добавете коментар...

  1. ops

    сещам се за екарт.бг и екоммерс.бг 🙂 общо взето всичко зависи от това до каква степен един неграмотен тръговец би могъл да развие онлайн магазина си – т.е. платформата трябва да му помага в това.

  2. Опаля

    И ето ни отново след рекламите 🙂

  3. оня

    Чак пък истината – става за непретенциозни сайтове. А ако имаш няколко демейна примерно? Няколкостотин лева да даваш на месец за такава услуга, при положение, че един SSD VPS почва от 20лв/месец.

  4. онлайн магазините под наме

    Всъщност истината е в онлайн магазините под наем – в световен мащаб лидерът е “www.shopify.com” в предлагането на такава изработка. в българия от скоро има такива алтернтиви и те са – “www.raz.bg” и “www.gombashop.bg” . малко но сигурно напредваме

Коментар