Агенция „Митници” с 13 нови електронни услуги

Новите услуги са поредната крачка в изграждането на електронно управление в страната, посочи ръководителят на проекта Нели Димитрова

Новите услуги са поредната крачка в изграждането на електронно управление в страната, посочи ръководителят на проекта Нели Димитрова

Тринадесет нови електронни административни услуги са достъпни през портала на Агенция „Митници”, стана ясно на днес на конференция в София във връзка с проекта по Оперативна програма „Административен капацитет”.

Агенцията остава лидер в предлагането на електронни услуги, като общият им брой вече е двадесет, изтъкна главният секретар Цветан Мадански, представяйки резултатите от проекта.

Новите услуги са поредната крачка в изграждането на електронно управление в страната, посочи ръководителят на проекта Нели Димитрова. Главната цел е цялостно подобряване на процеса на административното обслужване в Агенция „Митници”.

Предоставянето на услугите в електронна форма ще ускори работата и ще повиши качеството й в безхартиена среда,  ще подобри отчетността и прозрачността чрез електронно протичащи административни производства. Крайният ефект е повишаване удовлетвореността на обществото и гражданите и на доверието в институцията, допълни Димитрова.

В рамките на проекта са разработени 13 нови електронни административни услуги:

  • Издаване на разрешения за митнически икономически режим/специфично предназначение;
  • Издаване на разрешения за достъп до режим TИР;
  • Издаване на сертификати за одобрен икономически оператор (ОИО);
  • Издаване на сертификати EUR 1;
  • Предоставяне на обвързваща тарифна информация и обвързваща информация за произхода;
  • Разглеждане и одобряване на заявления за прилагане на мерки за закрила на права върху интелектуалната собственост;
  • Извършване на проверки, измервания и товаро-разтоварни дейности по искане на заинтересовани лица;
  • Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен изпращач, като облекчена формалност при режим транзит;
  • Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен получател, при транспортиране на стоки под режим TИР;
  • Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки с железопътен транспорт или големи контейнери;
  • Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по въздух;
  • Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по море;
  • Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи.

Услугите са разработени и настроени от избран чрез обществена поръчка изпълнител – Ай Би Ес България ЕООД, като реализацията е отнела 11 месеца – от юни миналата година до май на настоящата 2015 година.

Новите услуги се явяват разширение на функционалността на единния портал за предоставяне на електронни административни услуги, който изпълнява функциите на Единно звено за контакт за България. Те вече са въведени в реална експлоатация и са достъпни за гражданите и бизнеса. Нова е и визията на електронния портал, през който се заявяват услугите.

Отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за изпълнението на проекта е в размер на близо 392 хиляди лева. Той е реализиран по Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Коментар