Лидерите на пазара за таблети Apple и Samsung отстъпват позиции през второто тримесечие, докато преследвачите скъсяват дистанцията, но все още са много далеч от лидерите, сочи анализ на IDC.
В периода април-юни в света са продадени общо 44,7 млн. таблета, в сравнение с 48 млн. броя за същия период на миналата година, което е спад от 7%, а спрямо първото тримесечие отстъплението е с 3,9%.
Няколко фактора влияят негативно на търсенето на iPad и останалите устройства – това са липса на иновации, рядко обновление на асортимента, продължителен цикъл на експлоатация на таблетите, популярност на големите смартфони и възможност за обновяване на операционната система на стари модели.
Пазарът на таблети може да се оживи с нови формати устройства, например хибриди, и разширена функционалност за корпоративни потребители. Тази година се очаква да излезе 12,9-инчов iPad Pro за бизнес потребители, например.
Доставките на iPad през второто тримесечие са намалели с 18%, но Apple запазва лидерската си позиция с дял от 24,5%. Samsung също бележи спад – с 12% и остава втори със 17%. В топ 5 попадат още Lenovo (5,7%), Huawei (3,7%) и LG (3,6%).
Би се увеличил, ако Българите имаха доволно парици, както са лакоми за новости и съвремеи, нямаше да остане и смахнат без таблет или смартфоне. А сега, имат най-вече кифлите, другите женски, за да не отърват нещо “у фейса” и келешите – по подобна причина – да се снимат и предлагат! Думата е за нормалните хора – които работят, могат да ги ползват, даже и за забвление, ама човешко – не да слушат чалга и гледат смотани клипове!
на този, който брои печалбата…
Рядко обновление на асортимента?!?! На кого е нужно всяка година да “сменят” асортимента с нов външен вид и никакви подобрения в хардуера.