15 автомобила са върнати на собствениците им с помощта на функцията за помощ при кражба на автомобил – Opel OnStar. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги бе представена официално на пазара от Opel през август 2015 г.
OnStar оказва помощ на собствениците и на органите на полицията в случаите на откраднат автомобил с инсталирана система. Функцията за съдействие при откраднат автомобил (Stolen Vehicle Assistance) дава възможност на Opel OnStar да работи в тясно сътрудничество с полицията с цел максимално бързо откриване на автомобила, както и за връщането му на законния собственик.
Функцията за блокиране на запалването (Ignition Block), от друга страна, позволява на Opel OnStar да изпрати дистанционно сигнал до автомобила, с който да предотврати възможността за стартиране след обявяването му за откраднат. Благодарение на възможностите на Opel OnStar, до момента са открити и върнати на собствениците им 15 откраднати автомобила – дори и зад граница.
Автомобилът Astra на Доминик Гамел е бил откраднат на територията на Австрия. Той незабавно уведомява за кражбата австрийската полиция и Opel OnStar, които установяват местонахождението на автомобила в съседна Унгария. В сътрудничество с полицейските власти в двете държави, Opel OnStar спомага за намиране и връщане на автомобила на законния му собственик в рамките на 24 часа.
Това е само една от многобройните възможности на Opel One Star. „Да имаш подобен ангел-хранител е просто фантастично!”, споделя Шарлът Тайсън от Великобритания – един от от първите водачи на автомобил в Европа, изпитали на практика автоматичните реакции на системата OnStar в спешен случай.
През миналия октомври тя пътува към свои приятели, когато бива въвлечена в пътнотранспортно произшествие с челен удар в друг автомобил. При задействането на въздушната възглавница в нейната Corsa, сензорите автоматично уведомяват служителя на OnStar – „ангелът-хранител” на Шарлът, който на свой ред се обажда на службите за оказване на спешна помощ и остава във връзка с нея по телефона до момента на тяхното пристигане на мястото на инцидента.
OnStar е в състояние също да отключва дистанционно вратите, да зарежда директно маршрути за навигационната система, да изпраща електронна поща с данни за техническото състояние на автомобила и да предлага Wi-Fi точка за достъп до интернет с бърза 4G/LTE мобилна връзка.
За по-малко от девет месеца след пазарната си премиера, системата Opel OnStar вече регистрира около 1,5 милиона взаимодействия с клиенти, които са осъществили връзка посредством телефон, чрез мобилно приложение или с натискане на синия OnStar бутон в автомобила. В момента всеки втори нов автомобил на Opel се доставя с инсталирана система OnStar.
Най-популярната услуга е мобилното приложение myOpel, което до момента е било активирано около 700 000 пъти от клиенти със смартфони. Най-често използваните възможности на приложението са дистанционното заключване и отключване на вратите, установяването на местоположението на автомобила онлайн, както и задействането на клаксона и светлините.
Клиентите могат също да получат достъп до важни данни като състоянието на моторното масло и налягането в гумите, да изпратят маршрути за зареждане в навигационната система и да управляват вградената Wi-Fi точка за достъп до интернет, която дава възможност за едновременно свързване на до седем мобилни устройства във и около автомобила.
Системата OnStar се предлага при всички леки автомобили на марката Opel. Услугите са достъпни в Австрия, Белгия, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Люксембург, Холандия, Полша, Португалия, Испания и Швейцария, както и под формата на Vauxhall OnStar във Великобритания. През август 2016 г. към тях ще се присъединят още 18 държави, вкл. България.
Кой идиот би откраднал опел?!