Бизнесът има една година за дигитална трансформация

Ключът към дигиталната трансформация е в готовността и желанието на компаниите да се трансформират, заяви Васил Терзив (вдясно), главен директор „Иновации” в Progress

Ключът към дигиталната трансформация е в готовността и желанието на компаниите да се трансформират, заяви Васил Терзив (вдясно), главен директор „Иновации” в Progress

Две трети (67%) от организациите у нас смятат, че бизнесът им ще усети негативни последствия, ако не се трансформира дигитално до една година, сочат резултатите от глобално проучване на Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България.

Проучването „Трансформира ли се наистина бизнесът, или живее в дигитална съпротива?” е проведено през март 2016 г. в 10 държави, вкл. България, в сътрудничество с Loudhouse – специализираното звено за изследвания на Octopus Group. То цели да разкрие как бизнес лидерите гледат на дигиталната трансформация и как ще адресират съпътстващите я предизвикателства, като се допитва до над 700 специалисти от малки, средни и големи компании, вкл. ръководители на маркетинг, дигитални и ИТ отдели, разработчици, ИТ архитекти, инженери и бизнес мениджъри на различни нива.

2/3 от компаниите у нас смятат, че имат година да трансформират бизнеса си или ще усетят негативни последствия (източник: Progress)

2/3 от компаниите у нас смятат, че имат година да трансформират бизнеса си или ще усетят негативни последствия (източник: Progress)

„Не е изненада за никого, че за да оцелеят в дигитализирания и свързан свят, задвижван от софтуерните иновации, компаниите трябва да трансформират бизнеса си. Но като че ли малко днес осъзнават, че ключът към дигиталната трансформация не е дигитален – той е на първо място в готовността и желанието на компаниите да се трансформират”, коментира Васил Терзиев, главен директор „Иновации” в Progress.

По неговите думи, само тези, които развият гъвкав начин на мислене и инвестират в развитието на дигиталните умения на своите служители във всички отдели на организацията, ще успеят да се адаптират бързо към пазарните промени и да бъдат успешни в бъдеще.

Според резултатите от проучването, 96% от организациите глобално и в България определят дигиталната трансформация като „важна” през следващите 12 месеца. Същевременно, повече от половината участници (62%) посочват, че компаниите им все още отхвърлят нуждата да се трансформират дигитално, докато 59% смятат, че вече са закъснели.

Топ приоритет за 50% от организациите в България е разширяването на пазарния обхват и навлизането на нови пазари, сочи още проучването. Малко над половината (57%) казват, че е-търговията е критична за дигиталната им трансформация, а 77% посочват, че тя е част от подхода им за дигитализиране на бизнеса. Голяма част от организациите (70%) в страната планират да инвестират в дигитални метрики за повече гъвкавост в управлението на уебсайтовете си в сравнение с 47% в глобален мащаб.

На глобално ниво организациите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване (61%), като, за да постигнат това, 71% ще се фокусират върху дигиталното си присъствие. Над половината от компаниите вече инвестират в навигирането на клиентското преживяване (57%), съгласно данните от проучването.

Коментари по темата: „Бизнесът има една година за дигитална трансформация”

добавете коментар...

  1. Наньо Нанев

    Дигитална трансформация е сравнително нов термин, но процесът е започнал от няколко десетилетия. Преди няколко години разбрах, че това с което се занимавам си има вече дефиниран термин. Ударението е във втората дума, а тя е трансформация. Бизнесът еволюира подобно на Дарвиновата теория. Най-приспособимите оцеляват и имат шанса да успеят. За да има трансформация са необходими промени в средата. В нашият случай, това са ИТ технологиите, обобщени в термина дигитализация. Цифровизацията не е нещо фундаментално ново. Същината е в способността на бизнеса да се променя според средата. По-конкретно редизайн на бизнес модела. Последното не е еднократен акт, а процес интегриран с редизайн на бизнес стратегията и е редно да се прави на няколко месеца. Обявяването на срокове, кога трябва нещо да се случи, го разглеждам, като търговски подход за създаване на спешност и подтикване към покупки. Всеки един бизнес е уникален и трябва индивидуален подход. Задачата на ИТ сектора е да предостави възможността за информиран избор на бизнес мениджмънта, а задачата на бизнеса е да има и поддържа бизнес визия, бизнес стратегия, каталог на бизнес услугите, ит стратегия, каталог на ит услугите и т.н. Бизнесът в България еволюира много по-бързо от този в развитите държави, защото е по-изостанал и го догонва и то в условията на по-малък мащаб и по-чувствителен на цената пазар. По-голямата скорост идва от факта, че има готов модел за подражание, но се избягват вече допускани грешки и най-важното – повечето технологии са изобретени за да решават проблеми в големия мащаб. За малкият мащаб трябва приспособяване, автоматизация и оптимизация. Последното прави малкият бизнес много по-гъвкав и по-ефективен. Основният проблем на малкият бизнес е растеж, което обикновено е повече продажби с по-голяма печалба. Дигиталната трансформация в България има нелеката задача да отвори нови пазари, желателно в чужбина. Това обяснява и резултата от проучването на “Прогрес”, че в България маркетинга е основния двигател за дигиталната трансформация.

  2. Anonymous

    Разбирам да се говори за “дигитална трансформация” през 1990 година. Но това да се говори сега??? Някой ще се наеме ли да ми обясни?

Коментар