Илон Мъск обеща човек на Марс до 2025 г.

Нашумелият американски предприемач Илон Мъск обеща да изпрати човек на Марс след по-малко от 10 години. Шефът на SpaceX и Tesla Motors заяви в конференция на Recode, че планира пилотируема мисия до Червената планета.

Ракетата ще излети през 2024 г. и ще кацне на Марс през 2025 г. Нещо повече, на всеки 26 месеца на Червената планета ще пристигат нови хора, твърди Мъск, който нееднократно е заявявал намерението си да колонизира Марс. По неговите думи, „това е небходимото за поддържане на една цивилизация”.

Мисията до Марс ще бъде кулминация на инвестициите в проекта SpaceX, в рамките на който вече се извършват доставки на Международната космическа станция и усилено се работи върху ракети за многократна употреба.

Космическите проекти са само едно от заниманията на Илон Мъск. Той развива също сектора на електромобилите чрез компанията Tesla Motors, а освен това работи по проект за ултрабърз транспорт, известен като Hyperloop.

Миналата година Илон Мъск лансира идеята за пускане на атомни бомби на Марс, за да се ускори процесът на тераформиране чрез изпомпване на парникови газове в атмосферата. И все пак идеята за изпращане на хора до Марс може би е най-амбициозната.

Коментари по темата: „Илон Мъск обеща човек на Марс до 2025 г.”

добавете коментар...

  1. Пенчо

    Хахахаха, Anonymous, още веднъж да ти кажа, че пишеш само глупости. Тесла НЯМАТ маркетинг отдел и не инвестират в реклама…хахахаха. И точно от това се оплака станал известния “клиент”, на който му отказаха да му продадат модел Х. Нямало маркетинг отдел който да се грижи за неща, които са важни за клиентите. Нямало и кой да го нахрани на презентацията на модела и други мрънкания. И другите ти писания са глупости ама няма да си губя времето сега…

  2. Ханс

    За 18650 знам. Знам и кой и как ги произвежда. Това е едно от инженерните решения да се използват много мънички модули а не големи като при повечето. Само че:
    1. Тези клетки въобще не са със същото качество като на лаптопа ми, защото след 5 години лаптопските са умрели, а тези на Модел С и след 100 000км са около 90%.
    2. виждал съм разглобена и описана баерия на Тесла в интернет, и аз бих я продавал за толкова пари, ако я произвеждах
    3. Ако е толкова “стандартен” целия модул, защо другите марки елекромобили имат далеч по-скапани батерии

    За суперчарджър мрежата – тя е за дълги разстояния, когато минаваш само оттам, а не когато ти скимне, поне такв е етикета, но хората още не са го разбрали.

    Ако говорим за производството на електричество, то не винаги е чисто, като в Норвегия. Но едно е да се замърсява извън града, а друго вътре в него ежедневно. Освен това за 100 км един автомобил бълва поне 5 пъти повече емисии отколкото централизираното генериране на електричество за 100 км пробег на електромобил.

    Производството на батерии отделно. Но там идеята е с 1 батерия да караш поне 10 години – има резон.

    Това с опашките за зареждане ще е голям проблем да. Работи се по-въпроса, по-добри батерии, или други видове, безжично зареждане в паркоместата в моловете… но проблем ще има. Натоварването на ел. мрежите ще скочи неимоверно. Най-добре е да имаш гараж и да зареждаш бавно през нощта.

    Колкото до powerwall, още не им е дошло времето на тези неща.
    Едно е сигурно – и да ти вдигнат цената на тока – можеш да си го произведеш и сам.

  3. Anonymous

    Илон Мъск подари всички патенти на компанията Тесла на обществеността. Очакваше се това да доведе до бум в разработките, но се оказа, че патентите са тип правоъгълен петоъгълник, като на епъл. Всичките за дизайн ;)))
    Виж, ако беше патентовал маркетинговата си схема, щеше да е далеч по – интересно. Но пък той маркетинга и мениджмънта винаги се свеждат до едно – ние сме най – великите, нашите страхотни инженери са най – великите и много обичат нашата фирма и затова работят до изтощение за нея почти без пари. А в маркетинга са хората със самочувствие от заплати…

  4. Anonymous

    Единствено двигателя за Тесла S се произвежда в Тайван(мисля). Всички останали двигатели, батерии, контролерите за тях и електрониката са стандартни унифицирани китайски разработки, ребрандирани за Тесла. Не е вярно, че в колите няма нищо от Илон Мъск. Маркетинга е негов, а както се оказва, маркетинга е 90% от успеха. За останалите 10% се грижат китайците. Също като при Епъл, само че там съотношението е 80/20. Проблема на китайците е, че не могат да крадат софтуер и за това им е такова съотношението на епъл.

  5. Петко

    Пенчо бре, чети!

  6. Пенчо

    @Anonymous, пълни глупости пишеш.

  7. Anonymous

    🙂 Ами ето какво прави пропагандата 🙂 Хилядите “ценни” патенти на Tesla касаят например материята на тапицерията, формата на дръжките на вратите и т.н. и са на практика абсолютно безполезни.

    Двигателят на “суперавтомобила” се внася от тайванския Fukuta Elec. & Mach. Co., Ltd., като по маркетингови причини роторът се разглобява от статора преди експедицията, за да могат да ги сглобят отново в САЩ и да му лепнат етикет за местно производство и да спестят от митото.

    “Гениалните” батерии са от тип 18650 – същите каквито имаш и в лаптопа си. Купуват ги от Panasonic със специална отстъпка, те пък ги взимат от Китай, защото нямат собствено производство, а и никой не може да се мери с китайците в този бизнес. Свързани са в блокове по 96 бр. последователно и в паралел, например до 7104бр. общо.

    Контролерът се прави в Шънджън и е модифициран модел на тези, които се поставят в китайските електроавтобуси. Всъщност ако трябва да посочим най-напредналата в областта на автомобилния електротранспорт държава, Китай далеч е изпреварил останалия свят с производствената и експлоатационната си инфраструктура.

    Мъск бяга като дявол от тамян, да не би да се отвори дума за сумарния екологически ефект от Tesla. Идеята да се пренебрегва производството на батериите и на електроенергията е перфектна за маркетинга, но е абсурдно далеч от реалността. Пък и “зелените” енергоизточници са възможно най-неподходящия избор за захранване на половинмегаватните суперчарджери на Мъск. Какво чакане за свободен енергоресурс би настанало в един голям град, където например 10000 автомобила стоят ежедневно на опашка за зарядка…

    Да не говорим за пълни кретенизми, като Tesla Powerwall, които в края на краищата демонстрират мощен отрицателен икономически ефект…

    Едно не може да се отрече на Мъск – невероятно добър е да баламосва инвеститорите. ПР-ът напомня този на Лейди Гага – стреми се медиите ежедневно да включват името му в заглавията и цялата му енергия отива в лумкане на тъпана. Той успява сега да яхне гребена на вълната и да обере каймака от електроманията, а когато неизбежно излязат наяве обективните негативи, последиците ще паднат върху сериозните автомобилни фирми, които заради прекомерно перфекционистичния си подход в електроразработките си изпускат настоящия временен пазарен бум.

  8. Ханс

    Аз пък винаги съм бил с впечатление, че когато Мъск говори с журналисти, или представя нещо адски много се притеснява и му насича речта даже. И на малкия пръст не може да стъпи на заслужилия артист Стив Джобс, лека му пръст! За PayPal не съм се интересувал, но това за Тесла-та са много много смели твърдения. Клетките е ясно че са стандартни, но самия модул с погряване , охлаждане и сума ти регулации. Двигателя също е пипнат доста. Ако китайците бяха толкова гениални, къде е тяхния върхов електромобил? Имат много модели, но взеха да ги лансират напоследък, много след Модел С. Освен това Тесла Моторс има доста пантенти, които са предоставени за публично ползване. Все имат заслуги. Друг е въпроса , както са казали хората “Не какво яйце си снесъл, а как си го окрякал..” , но там Епъл са номер 1 🙂

  9. Anonymous

    Илон Мъск е гениален да върти ПР и се мазни на журналисти. Ако се поинтересуваш от подробности, става ясно, че всъщност не той е създал PayPal, че високотехнологичния Tesla носи стандартни китайски батерии, двигател и контролер, че всичко около него е пушек и патардия, в която той си присвоява чужди заслуги.

  10. Цеко

    @Иван

    Подробности.

  11. Иван

    Пътуване във времето: Ракетата ще излети през 2024 г. и ще кацне на Марс през 2015 г.

Коментар