Литиево-метални батерии излизат тази есен

В близките месеци на пазара ще излязат продукти с литиево-метални батерии, които имат два пъти по-голям капацитет от литиево-йонните при същите размери, обещава SolidEnergy Systems – комерсиално подразделение на Масачузетския технологичен институт (MIT).

За да създаде подобен продукт, компанията е заменила графитния анод с фолио от метален литий, който е в състояние да задържа повече йони. Получената в резултат на това литиево-метална батерия има двойно по-голям капацитет, в сравнение с обикновената литиево-йонна, а срокът им на експлоатация е съпоставим.

SolidEnergy Systems показа първия работен прототип на батерията преди една година и успя да привлече инвестиция от 12 млн. долара за разработката. Комерсиализацията на литиево-металните батерии се очаква да започне през ноември тази година – първоначално те ще се използват в дронове.

Графитният анод на новите батерии (най-вдясно) e заменен с фолио от метален литий, който е в състояние на задържи повече йони (източник: SolidEnergy Systems)

Графитният анод на новите батерии (най-вдясно) e заменен с фолио от метален литий, който е в състояние да задържа повече йони (източник: SolidEnergy Systems)

В началото на 2017 г. компанията ще атакува пазара на смартфони и носима електроника. Според някои анализатори обаче, производителите на смартфони ще продължат да се конкурират в намаляване на дебелината на устройствата, в резултат на което ще се появят по-тънки смартфони със същия капацитет на батерията, както сегашния.

Истинската революция се очаква да настъпи през 2018 г., когато батериите на SolidEnergy Systems ще започнат да се използват в електромобилите. Това ще доведе до двойно увеличаване пробега – Tesla Model S, например, ще изминава с едно зареждане 800 вместо 400 километра.

Коментари по темата: „Литиево-метални батерии излизат тази есен”

добавете коментар...

  1. Plamen

    Напълно съм съгласен с теб. На мен не ми трябва тънък телефон, а искам да издържа поне три дни без зареждане при максимум експлоатация. Много е важно да увеличат капацитета.

  2. Ханс

    @ фдфд – Ми аз на моя май 1 път на 4-5 години му сменям , купувам някъв Duracell. Едно време си пазех стари изхабени батерии за доизхабяване в часовника, ама нещо взе да ме мързи да сменям често. – Скоро ще го ъпгрейдвам със соларен панел и кондензатор 😉

    @Димитър Иванов – И аз така знам, но има някои нови изследвания, вкл. Тесла, които твърдят точно обратното. Може и да са прави, гледайки графиките за износване, батериите на Тесла не мърдат повече от 5-10 % от капацитета и след 100 000 км.

    Лично смятам, че това е поредната статия за батерийни технологии, до тук малко видяхме на практика от “все големи открития”. Дано този път наистина да има практичеса полза и батерии на пазара

  3. Димитър Иванов

    Май ще сменяш още по-често батерии, тъй като сега ги направиха да се зареждат доста по-бързо, подавайки им повече напрежение, и опитват да спестяват истината, че живота им рязко спада по този начин…

  4. фдфд

    Да ги направят батериите като преди 10 години. Преди сменях батерии на стенен часовник на 2-3 години, сега на 5-6 месеца.

  5. Anonymous

    Аре тоя път да увеличат капацитета на батерията! Пържолата си я режа с нож, не с телефон!

Коментар