Бизнесът минава уверено към 802.11ac

Бизнесът залага категорично на безжично оборудване по стандарта 802.11ac (снимка: CNET)

Бизнесът залага категорично на безжично оборудване по стандарта 802.11ac (снимка: CNET)

Продажбите на оборудване за безжични локални мрежи (WLAN) са нараснали с 6,7% през второто тримесечие на 2016 г. – както спрямо предишното тримесечие, така и спрямо същия период на миналата година, сочи анализ на IDC.

Особено впечатляващ е ръстът в корпоративния сегмент, където продажбите са се увеличили с 9,4% на годишна база. Анализаторите обясняват този подем с поредния цикъл на обновяване на оборудването.

Бизнесът залага категорично на оборудване по стандарта 802.11ac. Делът на точките за достъп 802.11ac в общия обем на продажбите достига 59,89% по брой продадени устройства и 77,4% в стойностно изражение, сочат резултатите за ворото тримесечие.

Скромен обаче е ръстът в потребителския сегмент – увеличението там е само 3,1%. Все пак, за първи път от 2014 г. насам този сегмент от пазара постига ръст, отбелязва IDC.

Оборудването по стандарта 802.11ac заема едва 22,6% от броя на продадените устройства на крайни потребители в периода април-юни. В стойностно изражение продажбите на оборудване по новия стандарт генерират 51,3%.

Лидер в доставките на WLAN оборудване през второто тримесечие е американската компания Cisco, която държи 43,7% от световния пазар. Aruba-HPE заема второ място с дял 14,6%, трета е Brocade-Ruckus (6,8%), следвана от Ubiquiti (4,2%) и Aerohive (2,7%).

Коментар