Ерата на клиента идва с дигиталната трансформация

Новите реалности изискват и нов начин на свързване с клиентите, по всички възможни канали – социални мрежи, електронна поща, телефони, уеб простраство, реклама и т.н., заяви Орлин Дочев

Новите реалности изискват и нов начин на свързване с клиентите, по всички възможни канали – социални мрежи, електронна поща, телефони, уеб простраство, реклама и т.н., заяви Орлин Дочев

Днес всички говорят за дигиталната трансформация. Но това не е нещо принципно ново – всички знаят какво е дигитален маркетинг. Различното сега е промяната на бизнес модела, т.е. дигитализацията вече засяга всички нива по веригата ресурси-предлагане-клиенти.

В момента се извършва именно промяна на бизнес модела, на базата на модерните технологии. Четвъртата индустриална революция е в ход и скоро всички ще бъдем свързани, заяви Орлин Дочев, управляващ партньор в Некст Консулт – компанията, която представя Salesforce.com у нас, при откриване на конференцията „Дигиталната трансформация” в Бизнес център Хил Тауър, София.

По неговите думи, настъпва ерата на клиента, когато всички ще бъдат свързани, а тази свързаност ще генерира огромен обем данни, защото всеки клиент постоянно ще създава нови и нови данни.

„Новите реалности изискват и нов начин на свързване с клиентите. Взаимодействието трябва да се извършва по всички възможни канали – социални мрежи, електронна поща, телефони, уеб простраство, реклама и т.н. Именно тази екосистема трябва да се реализира в контекста на бизнеса. От гледна точка на философията на Salesforce, имаме предвид дигитална трансформация, която се отнася до взаимодействието с клиента”, поясни той.

Тъй като всеки вече притежава смартфон, бизнесът може да се управлява директно през телефона. Но мобилността не означава само това, а и възможност да се реагира на промяната в изискванията на клиента веднага, през мобилното устройство. Най-новата тенденция в маркетинга са „клиентските пътешествия”, като целта е да се създават уникални клиентски изживявания, допълни Орлин Дочев.

Най-новата тенденция в маркетинга са „клиентските пътешествия”, като целта е да се създават уникални клиентски изживявания, каза Орлин Дочев

Най-новата тенденция в маркетинга са „клиентските пътешествия”, като целта е да се създават уникални клиентски изживявания, каза Орлин Дочев

Доскоро в центъра на бизнеса се поставяха ERP системите, а CRM и останалите решения оставаха встрани. „Днес е точно обратното  – CRM е в центъра, а ERP e отстрани. Вашата стратегия трябва да бъде иновативният модел. Това означава на първо място да поставите взаимоотношенията с клиентите, на базата на които да се изгражда този иновативен модел”, поясни Дочев.

Освен това клиентите вече са от ново поколение, те търсят „умни” решения и маркетингът следва да им достави персонализирани изживявания. „Ето защо можем да кажем, че вече започна ерата на клиента”, каза Дочев. По неговите думи, „клиентско пътешествие” означава да се поддържат взаимоотношенията с клиентите чрез всички възможни канали, като всичко трябва да е персонално, за конкретния клиент. „Но за да поддържате такава интензивност, е нужна платформа, на която да стъпите. Ние от Некст Консулт и Salesforce ви предлагаме именно такава възможност”, убедителен бе Орлин Дочев.

Новият технологичен модел позволява изключително бързо да се внедряват всякакви системи. „Средно два до три месеца са ни нужни, за да внедрим изцяло нова, специфична система, като в този срок се включва и обучението. А чрез Sales Cloud  можете да управлявате успехите с клиентите си. Затова трябва да знаете повече за вашите клиенти, станете по-умни заради клиентите, така че през едно мобилно устройство да управлявате взаимоотношенията си с тях”, каза в заключение Дочев.

Събитието в Хил Тауър привлече десетки представители на банкови институции, телекоми и производствени предприятия. Андрей Стоянов, старши консултант в Некст Консулт, демонстрира пред тях възможностите на Salesforce инструментите за продажби, обслужване на клиенти и маркетинг – Sales Cloud, Service Cloud и Pardot. Напоследък компанията-лидер в облачните услуги за бизнеса набляга все повече на изкуствения интелект в своите продукти, който открива проблемите проактивно, препоръчва решения и дава прогнози.

Рада Станева

Рада Станева

Коментари по темата: „Ерата на клиента идва с дигиталната трансформация”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    А11, аз пък си мислех, че няма продажби, ако няма продукт.

    Местните бакалии се справят и без маркетинг, но досега не съм видял маркетинг без продукт.

    А и твоето изказване по никакъв начин не променя факта, че индустриалните революции са дефинирани спрямо рязък напредък в производствата. Не в продажбите, и не в маркетинга.

  2. A11

    Без маркетинг няма продажби, момчета. В кой свят живеете? При тази конкуренция маркетингът е единственият инструмент, за да те забележат.

  3. ?

    мразя маркитинга, пробутват ти някакви боклици като кой знае каквое. Разумния потребител има нужда не от манипулация а за обективни раелни данни на продукта или услугата от което има нужда, цената, качество, службата, така също и на еквивалентите

  4. Anonymous

    Ще ме прощава г-н Дончев, но индустриалната революция се свърза с изцяло с технологичното развитие на обществото и най-вече средствата и възможностите за производство.

    Няма абсолютно нищо общо с маркетинга.

    *******

Коментар