Скъпи устройства крепят пазара на таблети

Продажбите на таблети с цена над 600 евро се у увеличил с 66,7% в Западна Европа за една година

Продажбите на таблети с цена над 600 евро се е увеличил с 66,7% в Западна Европа за една година

Продажбите на таблети в Западна Европа намаляват като брой, но пазарът расте в стойностно изражение, благодарение на повишеното търсене на скъпи устройства от премиум клас, сочи анализ на IDC.

През третото тримесечие на 2016 г. в региона са доставени 8,2 млн. таблета, което е спад от 6,7% спрямо същия период на миналата година. Въпреки намаления брой, общата стойност на пазара е нараснала с 4,8% до 2,5 млрд. евро.

Устройствата с присъединяема клавиатура, т.нар. „detachable”, обикновено попадат в по-високия ценови сегмент, тъй като са ориентирани към бизнес потребителите и имат завишени спецификации. Продажбите на таблети с цена над 600 евро се е увеличил с 66,7% в Западна Европа за една година, а делът им на световния пазар възлиза на 10,6% през третото тримесечие.

Предложенията от таблети постоянно се разширяват, в крак с нарастващия интерес на компаниите към технологии, които съответстват на мобилните им стратегии. В резултат на това „detachable” устройствата, особено тези с висока производителност и сигурност съгласно корпоративните стандарти, стават все по-търсени.

В Западна Европа делът на таблетите с присъединяема клавиатура и цени над 600 евро е нараснал от 26,5% през третото тримесечие на 2015 г. до 52,2% за същия период на настоящата година.

При производителите на таблети доминират два бранда – Apple и Microsoft с техните устройства iPad Pro и Surface. Заедно двете компании заемат 46,4% от пазара, сочат данните на IDC.

Докато iPad Pro е популярен сред креативните професионалисти, то Microsoft Surface е предпочитан от мениджърите на компании, които ползват Windows като основна платформа.

Apple запазва лидерството си в Западна Европа, без сериозна конкуренция в потребителския сегмент, като държи също нишата на образованието със своя iPad. Редом до нея e Samsung, но делът на корейските таблети намалява, сочи анализът. В топ 5 влизат още Lenovo, Acer и Amazon.

Коментар