Персоналните компютри отстъпиха позиции в последните години на смартфоните, но тези традиционни изчислителни устройства остават в играта като незаменим инструмент за персонална и бизнес употреба. Добрите стари РС-та обаче еволюират в нови формати, за да бъдат по-удобни за потребителите в конкуренция с мобилните джаджи.
Intel, основен играч в РС индустрията, отдавна осъзна нуждата от промяна. Инженерите и маркетолозите на компанията опипват почвата на различни пазари, търсят нови ниши и адаптират своите продукти към променящите се нужди на потребителите – било то геймъри или учени.
Преди време ИТ гигантът от Санта Клара, Калифорния, показа миниатюрния Compute Stick, или компютърен стик, построен на базата на процесор Atom. Това устройство с джобни размери се явява всъщност пълноценен компютър от гледна точка на функционалността, работещ под управление на Windows.
Донякъде изненадващо, Compute Stick не предизвика особен голям интерес сред потребителите и Intel реши да актуализира своята идея за компютър-флашка. Компанията промени дизайна на устройството и замени процесора Atom с по-производителен чип Core M от последно поколение. Така се появи устройство в нов формат, наречено Compute Card.
Компактният компютър прилича на външен USB диск и може да се използва за най-различни цели. Така например, пристигайки в офиса, потребителят може да заеме всяко свободно място, да постави своята “карта” в терминала и да получи достъп до фирмените ресурси.
Това е един от многото сценарии за използване на Compute Card с универсален начин на включване. Партньорите на Intel могат да допълнят сферата на приложение на устройството с всевъзможни варианти на употреба. Процесорния гигант вече работи с компании като HP, Dell, Lenovo и други за създаване на инфраструктурата за Compute Card.
Бъдещите подобни компютри на база Intel ще стъпят на процесори от поколение Kaby Lake и ще консумират не повече от 6 вата. Основното им приложение се очертава в корпоративна среда, но несъмнено устройства от рода на Compute Card ще привлекат и домашните потребители.
Оцеляване ?
Продажбите растът .