Изследване на група психолози опроверга мита, че съвременните умни устройства от рода на смартфоните имат вредно влияние върху процеса на учене.
Нещо повече, специалистите от руския Център за изследване на съвременното детство към Института по образование НИУ ВШЕ съветват учителите активно да използват смартфони и таблети при преподаване на нови уроци.
По време на изследването психолозите не са открили връзка между нивото на успеха на учениците и интензивното използване на устройства по време на уроците. Ако обучението е скучно, смартфонът отнема вниманието и на отличниците, и на слабите ученици.
Но смартфоните се използват и за търсене на полезна учебна информация, а не само за развлечение. Три четвърти от изследваните ученици на възраст между 16 и 18 години използват мобилни устройства по време на час, за да получат достъп до образователни ресурси.
Препоръчва се на учителите да бъдат търпеливи към увлечението на децата по телефоните и таблетите. Налагането на забрана върху употребата на умни устройства затормозява прогреса и влияе пагубно на отношенията между учениците и педагозите, заключава изследването.
Дико, сигурно се изживяваш като Борец Срещу Конспиративните Теории, ама не губи здравия си разум – на хлапе, чиято доминанта е целодневно да виси в сураттефтера, едва ли му остава време и мотивация за образованието му. Достатъчно е да се огледаме, за да видим около себе си масовостта на тъжните примери за несъстоятелността на твърденията в статията.
Стига глупости! Проблемът не е в използваните средства, а в насочването на вниманието.
Такива “лесни” отговори от сорта на “поръчкови изследвания”, “виновна ни е държавата” и “контролират ни извънземни” са по-подходящи за предучилищна, не мислите ли? 😉
При такива “убедителни” изследвания винаги трябва да се пита, кой ги е финансирал 🙂