Иновативна батерия за електромобили на израелската компания StoreDot се зарежда до пълния си капацитет само за 5 минути, твърдят от разработчика.
StoreDot използва технология с наноточки, благодарение на която нейните акумулатори са способни да се зареждат ултрабързо – за броени минути. За сравнение, станцията Tesla Supercharger зарежда батерията на едноименния електромобил за два часа.
По информация от StoreDot, едно петминутно зареждане на батерията осигурява пробег на електромобила от 480 км. На скорошното изложение CUBE Tech Fair в Берлин израелската компания демонстрира новата си технология.
Акумулаторите на StoreDot използват технология FlashBattery, базирана на слой от наноматериали и специални органични съединения, които досега не са използвани в батериите.
Твърди се също така, че акумулаторите FlashBattery са по-безопасни от литиево-йонните, тъй като са негорящи и не се взривяват при по-високи температури. Очаква се новият тип батерия да навлезе в електромобилите до няколко години.
“Светът има нужда от иноватори” – зад това празнословно клише можеш да скриеш всяка противообществена свинщина. Вместо да лалаш поетични напеви, опитай се да вникнеш в конкретиката – днес електрическата технология е все още в каменната си ера и въпреки незрялостта й насилствено и безпричинно ще те принуждават да я ползваш… Всъщност не е безпричинно – има мощни икономически интереси зад това натрапено “благо”, а политиците, както винаги, ги обслужват.
Хей имам идея , след прочетените коментари, че тази технология ще е прекалено скъпа и едва ли не невъзможна и тн … си мисля, че този сценарий е преживяван. Когато са навлезли парните автомобили, след това ДВГ, и във всеки един етап от развитието на индустрията всеки който се е движел с каруца си е казал б*си само за богаташите ще е тази кола. Като се замислим с всяка нова иновация на технологийте е така, но прогреса на гений като Мъск, Брансън и иноваторики компаний ни бутат напред. Не можем да се върнем назад към каменната ера, затова се нарича прогрес, затова всеки ден човек от мисълта “абе дали е възможно …” и се откриват нови технологий и нови изумителни неща. В статията се казва че има да изминат още няколко години докато се доосъвършенства тази технология, нека да им дадем шанс. Няма невъзможни неща приятели, има страх от това да рискуваш. Светът има нужда от иноватори !!!
Шарени детински наивни мечти, ама както винаги, реалността ще е брутално сива. Забраната на автомобилите с ДВГ ще сложи края на ерата на персоналния автомобил и възраждането на обществените средства за транспорт. Безобразно скъпата експлоатация на електромобилите ще ги постави в категорията на луксозните стоки, недостъпни за “работещите бедни”, в каквито глобализираният неолиберализъм бавно, но неотклонно ни превръща. Няма вече да има евтини коли “на старо”, защото новата батерия за старата кола струва многократно повече от самия автомобил. От друга страна, електромобилите още много дълго време ще продължават да са негодни за междуградски и международни превози, което ще направи например любимото на българите пътуване до неделния пазар в Пирот утопия.
Мечтайте си, но много по-вероятно е да разцъфнат циничните мечти на Уолстрийт, отколкото вашите… Вие сте само тор…
840 000 вата си е вярната стойност. Обаче при 12 волта, това значи заряден ток 70 000 ампера. Стандартния меден проводник разрешава 5 ампера на квадратен милиметър. Тоест, 70 000/5=14000 квадрата кабел. Мисля, свръхпроводници ще са нужни тука ;)))
Захранващия кабел на колата ще требе да е със сечение 28 000 квардатни милиметра(поне 2 жила по 14 000 всяко). 2 метра дължина поне и телфер със средна товароподемност към 2 тона за да го включиш към колата. Изискванията за контактните клеми… Не знам, може би за да няма заграване над допустимото ще е нужно контактните клеми да заемат квадрат 20 на 20 санта пластини от неокисляващ се(благороден) метал. Понеже едва ли нчкой в днешно време ще използва механични контактори, не мога да си представя размерите на управляващия тиристор. За охлаждане перка от товарен хеликоптер ще свърши работа. Ако не използват високотемпературна свръхпроводимост де. А ако използват нискотемпературна, ще им трябва отделна подстанция за охлаждащия елемент. И специален кабел. Да продължавам ли или картинката е ясна?
Това означава, че в зарядната станция трябва да имаш буферни батерии, т.е. най-скъпият компонент в експлоатацията на електромобила – батерията, ще трябва да амортизираш два пъти – един път в автомобила, втори път в зарядната станция. Е то не златна ще ти излезе гяволията, а диамантена… Баси абсурда…
Разбира се, че могат да се заредят без подстанция. Просто зареждането ще е по-скъпо, но ако бързаш, ще трябва да си платиш цената.
Зареждането ще става на принципа по който се къпеш. За проточно захранване на голяма душ пита през зимата е необходима мощност от 30 киловата. Именно затова полазваме обемни бойлери, за да акумулираме необходимата енергия чрез по-малка мощност – 2kW.
Зарядните ще разполагат с акумулатори, от които ще се прехвърля енергията за кратко време при зареждане, а самите те ще се зареждат по-бавно, дори когато електроенергията е най-евтина.
В това умножение 12 не са волтовете на батерията (просто съвпадение), а 60 минути разделени на 5 минути.
Къде видя волтове бе, умник? ‘Аре беж!
И как така умножаваш волтове по мощност ….Братчед, я пак сметни, че нещо не е наред.
За да заредиш една средна 70kWh батерия за 5 минути ти трябва 840kW зарядна мощност. Това е мощността за едно малко населено място!!! Ами ако трябва няколко коли да заредят, откъде ще дойде енергията? Ще се редят на някоя подстанция ли?