Пробуждане на пазара за таблети в Европа

Основна причина за започналото възстановяване на пазара за таблети е повишеният интерес към Android устройствата от страна на крайни потребители

Пазарът на таблети в Западна Европа показа неочаквани признаци за възстановяване след дълъг период на спад, сочат данни на анализаторската компания IDC за първото тримесечие на годината.

В периода януари-март 2017 г. в страните от Западна Европа са доставени 7,1 млн. таблета – традиционни и с клавиатура. Макар, че бележи спад от 1,7% спрямо  първото тримесечие на миналата година, пазарът превишава прогнозите на анализаторите и показва признаци за известно съживяване.

По-високите от очакваните темпове се дължат на повишеното потребителско търсене на Android модели и продължаващото внедряване на таблети в корпоративния сектор. Освен това в сегмента на устройствата с клавиатури е регистриран ръст от 5,8%, като при корпоративните модели скокът е 16,6%.

Като цяло, комерсиалният сегмент бележи 5,4% ръст на годишна база. Компаниите предпочитат Android- и iOS модели с клавиатура, които са по-удобни за специфичните им нужди. В същото време внедряването на Windows таблети с клавиатура забавя темпхо, поради бавния преход на корпорациите към Windows 10 и липсата на нови модели от серията Surface Pro.

IDC очаква в бъдеще делът на Windows таблетите с клавиатура да нарастне, тъй като тези устройства са подходящи за много сценарии на използване и осигуряват необходимата мобилност за служителите. Въпрос на време е продажбите им да започнат да нарастват, смята IDC.

Основна причина за започналато възстановяване на пазара за таблети е повишеният интерес към Android устройствата от страна на крайни потребители. Този тип таблети традиционно имат най-голям дял от пазара, като през първото тримесечие на 2017 г. продажбите им нараснаха с 4,8%, което се случва за първи път от третото тримесечие на 2014 г.

Най-големи доставчици на таблети в Западна Европа са Samsung и Apple с дялове съответно 26,5% (1,89 млн. броя) и 21,7% (1,75 млн. броя). На трето място е Lenovo с дял от 7,7%  (730 хил. продадени устройства), следвана от Acer (4,2%) и Asus (3,9%).

Коментар