Умните колонки се ползват най-често като… обикновени

За повечето потребители разговорите с умни колонки не са нещо повече от развлечение

Макар че умните колонки предоставят нови възможности, в сравнение със своите обикновени предшественици, поведението на повечето потребители показва, че потенциалът на смарт функциите все още остава неусвоен.

Проучване на Nielsen сред американските потребители на устройства като Amazon Echo или Google Home разкрива, че 90% от потребителите използват умните колонки най-често като обикновени колонки.

Към края на юни т.г. умни колонки е имало в около 24% от американските домакинства, в сравнение с 22% в края на първото тримесечие, т.е. подобни джаджи набират популярност. Показателно е, че 62% от потребителите са се сдобили със смарт колонки в последните 6 месеца, а 45% планират да си купят допълнителни колонки.

В делничните дни умните колонки се ползват средно по 65 минути, а през почивните – по 72 минути на ден. Употребата им е най-интензивна във вечерните часове, сочат още данните от проучването на Niеlsen за второто тримесечие – периода април-юни.

Интересен факт е, че въпреки наличието на достъп до футуристични услуги, 90% от потребителите на умни колонки използват тези устройства като обикновени колонки, т.е. слушат музика на тях. Над две трети (68%) от потребителите слушат новини с помощта на смарт колонките.

Популярна става функцията за гласови команди. Около 81% от потребителите се информират през седмицата за времето и пътната обстановка, издавайки гласови команди към колонките. Три четвърти (75%) от потребителите ги използват за търсене, а 68% говорят с колонките просто за развлечение.

Коментари по темата: „Умните колонки се ползват най-често като… обикновени”

добавете коментар...

  1. :о)

    Димитре, Димитре… повече се притеснявай от това че шибаните “умни” колонки
    слушат и предават информация на 3ти лица.
    Точно като в книгата “1984” – какво слушаш, колко време го слушаш, кой си ти и т.н. 🙂

  2. Димитър Иванов

    Заглавието и подзаглавието не кореспондират със статистическите данни от статията:

    “Над две трети (68%) от потребителите слушат новини с помощта на смарт колонките. Около 81% от потребителите се информират през седмицата за времето и пътната обстановка, издавайки гласови команди към колонките. Три четвърти (75%) от потребителите ги използват за търсене, а 68% говорят с колонките просто за развлечение.”

    Пътна обстановка, гласови команди, търсене, новини и прогноза за времето не са развлечение, а ценна и навременна информация за потребителите. На всички тези показатели процентите са твърде високи, за да се правят тези изводи в заглавията!

Коментар