
(снимка: CC0 Public Domain)
С 41% е нараснал броят на служителите в региона на EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка), които приемат дистанционното работно място като даденост, а не придобивка. При служителите от поколение X този показател достига 53%, сочи глобално проучване на софтуерната компания VMware сред ръководители на бизнеси, служители в HR и ИТ отделите.
Почти две трети (64%) от респондентите потвърждават, че организациите им са спечелили от преминаването към дистанционно работно място и те вече не биха искали да се върнат в предишния режим на работа. В същия време се поражда загриженост дали мениджмънтът прави всичко възможно да трансформира този факт в допълнителна гъвкавост за служителите си.
[related-posts]
Всеки четвърти мениджър сред десет анкетирани се безпокои, че екипите му няма да се справят със задачите, ако работят от разстояние. Повече от една четвърт (28%) усещат, че културата на директорите обезсърчава дистанционна работа, и над половина (59%) чувстват повече напрежение да бъдат онлайн извън стандартното работно време. Всички тези фактори насочват към необходимостта от разклащане из основи на традиционния управленски подход и практики.
Това е факт въпреки ясните ползи за бизнеса и служителите от гъвкавото работно място, както и възможността за подбор на по-разнообразни групи от таланти и умения от цял свят. От началото на дистанционната работа повече от три четвърти от служителите (76%) потвърждават, че отношенията с колегите им са се подобрили. 66% от тях се чувстват по-уверени да говорят по време на онлайн срещи, а 69% казват, че нивото на стреса им по време на работа се е намалило.
С близо една трета са се увеличили и работната етика, и продуктивността на служителите (съответно с 30% и 34%). В допълнение към това, 67% от мениджърите споделят, че процесът на назначаване на висококвалифицирани кадри е станал по-лесен, особено за работещите родители (83%) и кандидатите от малцинствата (68%). В контекста на генериране на нови идеи, почти три четвърти (72%) потвърждават, че иновациите идват от повече източници в организацията, отколкото преди.
В сегашната ситуация ИТ отделите вече не се възприемат като единствения движещ фактор на отдалечената работна сила, която може да работи от централата, локален офис, вкъщи, в движение или в комбинация. Само една трета (33%) от респондентите смятат, че ИТ отделът е основната бизнес единица, определяща формата на отдалечената работа.
Проучването се базира на 2850 отговора в рамките на региона ЕМЕА (950 респонденти от HR сферата, 950 – ИТ отдели, 950 – мениджъри), разпределени сред 12 страни, и реализирано от Vanson Bourne в периода юни-юли 2020 година.
