Електрически автомобил на „народна” цена подготвя за пазара японският производител Toyota. Двуместният модел за около 16 000 долара ще може да изминава 100 км с едно зареждане на батерията.
Очаква се новото електрическо возило да излезе на пазара през следващата година, твърди Nikkei Asia. Първоначално Toyota планира да продаде около 100 броя на бизнес клиенти и местните власти, а по-късно да предложи колата на масовия пазар.
Японското правителство вече обяви план за пълен отказ от бензиновите коли до средата на 2030-те години. Пускането на новия модел на Toyota, която досега беше предпазлива по отношение на електрическите превозни средства, вероятно ще повлияе на стратегиите и на други производители.
Toyota очаква новото превозно средство да посрещне търсеното за пътувания на къси разстояния в градовете и планинските райони. Моделът се различава не само в компактните си размери, но и с малкия си радиус на завиване.
Очаква се електромобилът да стане масово достъпен за всички японци през 2022 г. Той ще струва между 15 500 и 16 400 долара без субсидии. Ще изминава около 100 км без презареждане.
Достъпният електромобил ще се захранва от литиево-йонна батерия, произведена от базираната в Токио компания Prime Planet Energy & Solutions, която е съвместно предприятие на Panasonic и Toyota.
бих купил такава кола ако не се изискваше шофьорска книжка само заради това бих си я купил ама уви и за тях се иска и тогава какъв е смисъла като мога да си купя хвм по евтино хем няма да ме е страх дали ще ми стигне тока и да търся контакти по улиците
Вие критикарите какво образование имате. Автомобилни инженери ли сте?
Тия коли насила ли ви ги продават?
А си стойте кротко на село и се радвайте на лади и москвичи.
Нито смарт, нито ТОВА са коли.
Тва са кенефи, на колела с пространство колкото в химическа тоалетна.
Правени са за работодатели “да им излиза по-евтинко” и никой никога не мисли за
комфорт на някой, на който ще му се налага да кара този куфар.
Показаното на TopGear е точно това, че при Смарт краката ти стават на кайма и няма как да спреш кръвоизлива който ще получиш, ако нямаш евентуално линейка съвсем наблизо. Накратко – ще се превърнеш в красив труп. Напротив другата блъсната кола си запази идеално пространството на краката. А и ударът във въздушната възглавница при нея си е двойно по-малък, защото времето за смачкване на предницата е удвоено (тя очевидно е поне 2 пъти по-дълга).
Иначе очевидно е, че въпреки размерите си Смарт може много по-добре да те запази, например ако се блъснеш с Москвич, но в случая не говорим за това.
що не вземеш да прочетеш малко за Смарт и неговата безопастност? иначе рискуваш да се изложиш. най-добре виж видеото на TopGear в което крашнаха един смсрт в бетонна преграда с висока скорост… и това го казвам като горд собственик на Смарт
Тази кола €2000 на месец
Това е голф количка със скин на автомобил… Въпросът е има ли климатик, защото иначе лятото ще е и оранжерия.
100 км пробег. при какви условия ?
При – 10 100км ще станат 50.
A kolko jasa triabva da se zaredi bateriata napalno,ako e poveje ot 4 zaebi i to na 100kilometra
16 хиляди долара е доста повече от някои петместни автомобили. Определено са мислии не как да се ородава повече а кал да докажат, че няма достатъчно търсене. Производителите на автомобили продължават мълчаливо да саботират електромобилите.
Кола с такъв размер вероятно не е безопасна при удар. Рено Зоуи и Пежо 208 са с минималните приемливи размери, но са два пъти и повече по-скъпи. Чакаме поевтиняване…
Мдааа…
Евтин народен автомобил.
Чудесен е за града!
Жалко, че не е за нашия народ.
100% вярно и аз бих го купил
Прилича на Смарт, струва колкото Смарт, а Смарт се продава. За всеки който отива на работа, паркира и после се връща в къщи с една спирка на магазина – идеална кола.
Грозен, малък и скъп…
Твърде безсмислен за мен.
Ако със субсидия падне под 8000 долара може някой и да си го купи.