За да останат в страната, студентите очакват от бъдещите си работодатели дългосрочна заетост, възможности за кариерно развитие и мотивиращи лидери, сочи ново проучване на ManpowerGroup България.
44% от студентите не планират да търсят професионално развитие в чужбина, след като завършат своето висше образование, а искат да се развиват в страната ни. 38% биха работили в друга държава, ако имат тази възможност, и само 9% възнамеряват да заминат в чужбина, според доклада „Кариерните очаквания на младите таланти”.
Проучването сред 351 български студенти, които се обучават в страната и чужбина, показва още, че по-голямата част от тях (42%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години още в началото на кариерния си път. Едва 16% смятат, че е нормално да сменят работодателя си в рамките на три години.
„Отдавна отминаха времената, когато младите хора прескачаха от компания в компания в търсене на перфектния работодател. Днес те имат много повече информация за случващото се на пазара и често предварително начертават кариерния си път, като знаят как, къде и защо искат да се развиват,” коментира Мария Стоева, мениджър екип „Продажби и бизнес развитие” в ManpowerGroup България.
Трите най-важни фактора за младите хора, които ги мотивират да изберат нов работодател, са възможностите за кариерно израстване (79%) и придобиване на нови знания (72%), както и добрите междуличностни отношения в екипа (63%).
Сред най-маловажните фактори се нареждат допълнителните придобивки, продуктовото портфолио на компанията и възможностите за дистанционна работа и гъвкави работни часове.
„Не е изненадващо, че допълнителните придобивки вече не предизвикват същия мотивационен ефект в кандидатите за работа и служителите, защото с годините се превърнаха в даденост, а и не могат да заместят адекватното месечно заплащане”, коментира Стоева.
В допълнение, младите таланти очакват от бъдещите си лидери най-вече да умеят да дават конструктивна обратна връзка за резултата от работата им (81%), да организират ефективно всички работни дейности (75%) и да мотивират членовете на екипа (73%).
Една от най-горещите тенденции в управлението на човешкия капитал – геймификацията, също се очертава като важен елемент от работодателската марка: над половината от респондентите смятат, че геймифицираният процес на подбор и геймифицираните обучения са по-ефективни, по-интересни и по-ангажиращи в сравнение с традиционните методи.
много ми е интересно на проучване за работа, какво ще кажеш – че като се хванеш на работа ще избягаш 😀