Платформата за е-търговия eBay стартира програма, насочена към българските малки и средни предприятия, които продават автомобилни части и аксесоари. Тя включва Академия за търговци на авто- и моточасти и аксесоари, както и инициатива за ексклузивна подкрепа eBay Growth.
Проектът цели популяризиране на българските търговци на авточасти и аксесоари сред близо 150 милиона купувачи от 190 държави. Академията е разработена специално за българския пазар и се състои от 5 онлайн сесии, водени от Стефан Ташев, посланик на eBay в България, собственик на компанията за авточасти Тарос Трейд и ветеран в продажбите на eBay.
Програмата ще обхване всички добри практики на платформата – от създаването на акаунт и качването на артикулите от инвентара до използването на инструментите за привличане на нови клиенти.
Класиралите се за участие бизнеси, търгуващи с авточасти и аксесоари, ще получат достъп до програма за обучение на български език, персонализиран бизнес план и инструменти за разрастване на бизнеса в световен мащаб, решения в помощ на търговците на авточасти и аксесоари за автоматично създаване и качване на пълен продуктов каталог в eBay, сертификат за завършване на програмата, персонализирани съвети и безплатен абонамент за магазин в eBay.
За да се възползват от Академията, търговците е необходимо да разполагат със 150+ артикула от категорията „Авточасти и аксесоари” за продажба, да попълнят формуляра за участие на сайта, да посетят всички лекции и да завършат успешно обучението.
Категорията „Автомобилни части и аксесоари” е една от най-силно развитите в eBay – през последната година обемът ѝ е нараснал с почти 30% на бързо развиващите се пазари, което се дължи на факта, че автомобилната индустрия беше силно засегната от глобалния недостиг на чипове.
През 2022 г. цените на новите автомобили се повишиха с 12%, а на употребяваните – с повече от 40%. Сега за потребителите е по-изгодно да ремонтират автомобилите си и да купуват необходимите за целта части от търговските платформи. По данни на eBay, всяка секунда в САЩ се купуват по три автомобилни части, а в Обединеното кралство и Германия – по една автомобилна част.
В подкрепа на малките и средните предприятия, eBay предоставя безплатни пакетни оферти за нови продавачи, които им помагат да представят продуктите си, да привлекат нови клиенти и да развият бизнеса си.
„Нашите търговци от цял свят предлагат изключително широка гама от нови и употребявани автомобили, части и аксесоари. Затова решихме да инвестираме в Академията и програмата за развитие на нови бизнеси на платформата, както и да обогатим съществуващото си портфолио с нови продукти от българския пазар”, коментира Джени Хюи, генерален мениджър „Бързо развиващи се пазари” в eBay.
Категорията „Авточасти и аксесоари” е сред водещите за eBay на българския пазар. През миналата година тя отбеляза ръст от 13%, като българските търговци на eBay са продали общо 65 000 артикула за леки и товарни автомобили на купувачи от Германия, Обединеното кралство, САЩ, Италия, Франция и други държави, допълни Хюи.
На фирмите, които не отговарят на условията за участие в Академията, eBay дава възможност да се присъединят към инициатива за ексклузивна подкрепа eBay Growth, планирана за половин година.
Търговците, които се регистрират в платформата за първи път и решат да предлагат за продажба повече от 150 различни артикула, могат да получат помощта на мениджър за лично развитие на eBay в рамките на следващата година, безплатен абонамент за Premium ниво на eBay Store за 3 месеца и услуга за автоматично качване на обяви.
супер инициатива