Самолетните пътници са в бавна писта на технологиите

69 на сто от пътуващите резервират полети онлайн, но много малък процент използват смартфони, сочи статистиката

69 на сто от пътуващите резервират полети онлайн, но много малък процент използват смартфони, сочи статистиката

Самолетните пътници е по-вероятно да носят със себе си смартфон, отколкото средностатистическия човек, но въпреки това остават предпазливи в използването на своите „умни” устройства за поръчка и регистрация за полети, сочат проучвания.

През последните няколко години делът на пасажерите, ползващи смартфони, е нараснал до 76 на сто, в сравнение с 40% от потребителите като цяло, по данни на SITA – ИТ организацията на въздушния транспорт. По-малко от 5 на сто от пътниците обаче използват мобилни устройства за регистрация за полети.

Този факт е проблем за авиокомпаниите и летищните оператори, които са инвестирали сериозно в мобилни приложения и други инструменти – например киоски за самостоятелна регистрация и системи за сканиране, които позволяват на пътниците да принтират бордните си карти у дома. Преминаването към по-интегрирани мобилни приложения обещава както намаляване на разходите на авиокомпаниите, така и подобряване на обслужването на клиентите. Нали все пак никой не обича да се реди на опашки по летищата.

Въпреки очевидните предимства на мобилните приложения, годишното проучване на SITA, което измерва отношението на пътниците към технологиите, показва, че тези удобства не са на преден план за пасажерите. 69 на сто от пътуващите резервират полети онлайн, но само 20 процента се самообслужват чрез киоски, а далеч по-малък процент използват смартфони.

SITA е попитала също пасажерите какво възнамеряват да използват. Оказва се, че малко над една трета от пътниците – 36 на сто – биха използвали смартфон за чекиране, докато 73 на сто предпочитат компютъра за тази цел. Цифрите за бордните карти са по-обнадеждаващи – 43 на сто от пасажерите биха използвали приложение за смартфон, срещу 57 на сто в полза на киоск.

Основните пречки за използване на смартфони са надеждността и лекотата на използване. 32 на сто от пътниците се притесняват и понякога с основание, че техният смартфон или приложение може да се провали. Още 24 на сто от пътуващите посочват съвместимостта като бариера, а други 13 оценяват смартфон приложението като прекалено сложно.

Тези пречки се изтъкват въпреки наличието на иновации като Passbook на Apple, която позволява на пътниците да съхраняват бордните карти на своите телефони, и развитото приложение за управление на пътуването, възприето от British Airways. Някои авиокомпании отиват още по-далеч – Malaysia Airlines, например, е разработила MHbuddy приложение за Facebook, което поддържа резервация и чекиране, както и споделяне на подробности за маршрутите с приятели.

Дали подобни услуги ще бъдат възприети от повече пътници зависи както от подобряването на самите приложения, така и разхлабването на правилата за използване на смартфони в самолетите. SITA посочва, че авиокомпаниите трябва да персонализират своите мобилни услуги, за да могат пътниците да получават точната информация в точното време. Направено добре, това ще бъде конкурентно предимство.

Коментари по темата: „Самолетните пътници са в бавна писта на технологиите”

добавете коментар...

  1. :о)

    проблема не е в потребителите, а в приложенията и достъпа до тях.

    Направи го просто и удобно и хората сами ще го поискат – златната максима на чичо Стиви Джобс

Коментар